Verhuisd!

23 juli 2015 - Saint Lucia, Zuid-Afrika

Hoi allemaal,

Nadat wij geen warm water hadden en het water heel erg naar chemicaliën rook, zijn we verhuisd naar het hotel aan de overkant (die met wifi). Hopelijk kunnen we vanavond wel douchen!

Vanochtend zijn we naar het Isimangaliso Park gereden. Wat was dit prachtig! Alles was zo groen en zo mooi. Zoveel verschillende bomen en planten gezien. Ook zijn we naar Cape Vidal gereden. Dit lag ook in het Isimangaliso Park. Cape Vidal bestaat uit een kilometers lang zandstrand met een hemelsblauwe zee. Weer zo mooi om te zien! Hier hebben we even naar de zee gekeken en een beetje met onze voeten door het water gelopen. We hadden vandaag trouwens heerlijk weer!

In de middag hebben we nog even in de zon wat gelezen. Daarna hadden we om 15:15 uur de Hippo & Croc Boat cruise. We hebben zowel nijlpaarden als krokodillen gespot! De nijlpaard is trouwens nummer 1 mensen killer in Afrika. Gemiddeld komen er 3000 mensen per jaar om door een nijlpaard! Veel he?!
Ook hebben we een pelikaan, een ooievaar en een ijsvogeltje gezien. Dit ijsvogeltje had een soort van klein zwaardvisje in zijn snavel en was deze tegen een boomstam aan het doodslaan. Dit deed hij om het visje zijn schedel en ruggenwervels te breken, zodat hij deze makkelijk in één keer door kon slikken. Het zag eruit als een schattig vogeltje... maar niets was minder waar, hahaha.

Wat trouwens hier veel gebeurt, is dat de stroom uitvalt. Gisteren was dit het geval en vandaag weer. En dan heeft ook het hele dorp geen stroom. Kun je je in Nederland niet voorstellen!

Morgenochtend hebben we een Whale Watching Tour geboekt. De naam zegt het al; we gaan walvissen spotten! Dat is, als het allemaal doorgaat. De Whale Watching Tour van vandaag was ook op het laatste moment afgelast, ondanks het lekker weer.. Jullie horen hier dus nog over (of niet, haha!).

Liefs,
Daryl en Melanie
(Hopelijk kunnen we zo douchen!)

1. Jolanda van der Meer:
    23 juli 2015
    Hi lieverds, niet douchen daar ga je zo van stinken he?! Fijn dat jullie nu een kamer in het andere hotel hebben. Wat overweldigend al die verschillende dieren die jullie zien. Hopelijk gaat de Whale tour morgen door. Zou mooi zijn om de walvis ook nog aan jullie lijstje van gespotte dieren te kunnen toevoegen. Dikke kus en truste allebei xxx
  2. Sonja en ton:
    23 juli 2015
    Mooie herkenbare verhalen en wij hopen dat de walvis spotten doorgaat is ook ontzettend mooi vooral als ze onder de boot doorgaan hou je fototoestel maar bij de hand
  3. Lenie en Gerrit Cooijman:
    23 juli 2015
    Als je nu vanavond weer niet kan douchen maakt het niet zo heel veel uit, je moet maar denken, het hele dorp stinkt.XXX
  4. Amanda:
    24 juli 2015
    Wat een leuke verhalen allemaal! Ik ben jullie trouw aan het volgen. Mel ik wil je autootje niet meer teruggeven hoor als je weer hier bent haha, hij rijdt veels te lekker. Veel plezier morgen en hopelijk spotten jullie walvissen. Dikke kus
  5. Aad & Ada:
    24 juli 2015
    Wat een prachtige, bijzondere dieren en natuur zien jullie.
    Leuk om jullie belevenissen te lezen en de foto's te zien.
    En al die andere gewoontes daar.
    Jullie maken nog eens wat mee!
    Groeten van ons.
  6. Anneke:
    Hi Melanie en Daryl,

Niet douchen overleven jullie wel toch? Even weer heel wat anders walvissen spotten. Geniet ze, groetjes Annekexxx
  7. Oma & Opa:
    24 juli 2015
    Melanie en Daryl njammer dat jullie niet kunnen douchen maar aan de lucht wen je wel, tenslotte hebben jullie ook poep van de Impala gegeten (ha, ha,) Zo beleven jullie heel veel.
    Hopelijk gaat de walvistocht door.
    Dikke kus van ons.
  8. Diana:
    24 juli 2015
    Fijn dat jullie nu in het andere hotel zitten kunnen weer even bijkomen . Hoop dat de whale tocht doorgaat. We wachten jullie verhalen af. Geniet ervan .xxxxxxx
  9. Thea Giesbers:
    Hoi Lieverds,
    Ja das ff balen de stroom valt uit en niet kunnen dochen kunnen jullie er extra van genieten,jeetje wat komen er veel mensen om door nijlpaarden leuk verhaal van dat lieve vogeltje zo zielig je vreten elkaar allemaal maar op en maken elkaar dood snik snik.
    Ben blij dat ik dat niet gezien heb dat dierenleed.
    Mam en Amanda zijn hier even geweest en Amanda heeft Stacey even uitgelaten... heb voor de verandering weer eens keelpijn,hoesten en snipverkouden kuur gehad maar gister sloeg de Alergie toe en helemaal onder de jeuk blazen en bulten heb ik weer ? Dokter weer gebeld en door gaan mits weer de bulten komen dan weer bellen om half 2 Caroline komt straks maar die had ook een kater hihi en Karina is ook ziek thuis..
    Het weer wordt wat minder de komende tijd hier geen wonder dat mensen ziek worden en Airco en zo weer naar buiten.
    R.belde heel druk in Turkije, ze mogen niet het hotel van Tamar in en zij mag niet Dragon in ... dus vanavond gaan ze op terras wat drinken en Cadeautjes uit pakken... dikke kus..
  10. Anne:
    24 juli 2015
    Zo ik heb even een inhaalslag gemaakt! Wat een leuke verhalen allemaal zeg. Jullie hebben het echt naar jullie zin! Nog heel veel plezier samen en doe voorzichtig xxxx