Cape Point, Kaap de Goede Hoop, Boulders Beach!

4 augustus 2015 - Cape Town, Zuid-Afrika

Hoi allemaal,

Vandaag ons eerste, echte dagje Kaapstad. Vanochtend zijn we op tijd weggegaan bij het hotel om op pad te gaan. We zijn naar het Kaaps-schiereiland gegaan. Als eerste zijn we gereden naar Boulders Beach. Daar hebben we allemaal schattige pinguins gezien! Wat een grappige beestjes zijn het toch! Dat gewaggel van ze, haha! Super schattig. Deze kunnen we ook weer aan het lijstje toevoegen van "geziene dieren".

Na Boulders Beach zijn we gereden naar Cape Point. Dit is het alleruiterste, zuidelijkste puntje van Afrika. We hadden geparkeerd bij Cape Point en vanaf daar moest je nog een stuk lopen. Op heel veel plekken lopen er allemaal bavianen los rond. Ik had al in een boekje gelezen dat je deze niet mocht voeren en dat ze erg agressief kunnen zijn. Ook zijn ze blijkbaar helemaal niet zo bang uitgevallen en komen ze gewoon op mensen af. Er stonden ook tips dat je van ze moest weglopen en niet moest benaderen enz. En jahoor wat gebeurt er ons dan weer. We parkeerden de auto bij Cape Point. Daryl stapte uit de auto en liet zijn autodeur open. Ik zit nog in de auto, want ik moest nog het één en ander pakken. Komt er opeens een baviaan aan die via het openstaande autoportier van Daryl, de auto in wilde komen klimmen! Dus ik kijk opeens naar rechts (hier is de bestuurderskant), zie ik opeens dat beest. Ik schrok me helemaal rot, want ik denk die sloopt zometeen de auto of hij valt straks mij aan. Ook hadden we achterin in de auto eten liggen. Dus ik geef een gil (geloof me die hoorden ze aan de andere kant van Afrika nog), dus dat beest schrok zich rot! Hahaha dus dit is ook een handige tip om bavianen weg te jagen! Daryl daarentegen schrok zich ook weer helemaal rot van mijn gegil. Achter onze auto stonden blijkbaar ook mensen en die kwamen niet meer bij van het lachen! Eind goed al goed!

Na Cape Point zijn we naar Cape of Good Hope (Kaap de Goede Hoop) gegaan. Best indrukwekkend als je je bedenkt dat hier vroeger zoveel schepen hebben gevaren en vergaan zijn. Ook weer een erg mooie omgeving. Het waaide alleen ontzettend hard vandaag. Dus de zee was ook echt heel ruig om te zien.

Aan het einde van de middag zijn we naar Victoria&Alfred Waterfront gegaan. Hier heb je de haven en een groot winkelcentrum. Dit was een erg leuk en gezellig stukje. Ook hebben we bij een zaakje lekker gegeten met uitzicht op de haven. In de avond zijn we ook nog een reuzenrad in geweest, waardoor we uitzicht hadden over Kaapstad.

Vanavond al een deel van de koffers ingepakt (hopelijk zijn ze niet te zwaar, want we hebben het één en ander gekocht!!)

Liefs,
Daryl en Melanie

Ps.: Nog steeds de top van de tafelberg niet kunnen zien door de erge mist. Morgen de laatste kans!

1. Oma & Opa:
    4 augustus 2015
    Melanie en Daryl jullie hebben echt tot de laatste dag alles tijd benut. Maar Melanie waarom moest je zo hard gillen, want ruim drie weken heeft er een baviaan naast je gezeten (een baardaap, ha, ha) Nog even de tafelberg zien en dan langzamerhand naar het vliegveld. Wij wensen jullie een goeie vlucht.
    P.S. Wij zullen jullie verhalen gaan missen.
    Dikke kus van ons.
  2. Jolanda van der Meer:
    4 augustus 2015
    Hallo afrikaantjes van me! Wat hebben jullie weer een leuke dag gehad. Een dag van uitersten: pinguins, mooie natuur.....winkels en reuzenrad, zon....wind, regen. Ik zie vooral veel foto's van eten....veel eten voorbij komen haha. Dat wordt weeer naar de sportschool als jullie terug zijn. Nog 1 nachtje in Kaapstad slapen, morgen Kaapstad nog iets beter verkennen en dan morgenavond op het vliegtuig terug naar huis en dan is jullie vakantie ten einde. Jullie kunnen in ieder geval terugkijken op een fantastische reis door Zuid-Afrika met een autotootje dat zich kranig heeft gehouden haha. Welterusten lieverds...spreek jullie morgen en tot snel. xxx mama
  3. Gerda:
    4 augustus 2015
    Geniet van de laatste dag. De tijd is omgevlogen! Goede terugreis en tot snel xxx
  4. Thea Giesbers:
    4 augustus 2015
    Hoi hoi popjes, in bed moet allang slapen maar moest jullie verhaal lezen,nou bleef er bijna in Mel dacht die Baviaan heeft je gepakt zucht gelukkig goed afgelopen! Ooo pinqins lijken mij ook super leuk! Dit was wel een heel leuk dagje voor jullie? Wat leuk dat jullie hier zo een beetje eindigen.
    Zing heel veel het liedje van K 3 Afrika tot in Amerika ......waarom geen idee komt steeds in mij op ! Vannacht onweer hier,en regen.vandaag maar jullue nemen mooi weer mee want donderdag kan het weer tropisch worden! Laat het nu maar snel Donderdag zijn o nee jullie moeten nog wat zien / laat de mist verdwijnen! Trusten popjes nog even op Afrikaanse bodem dan het lange eind nog terug vliegen! Dikke kuzz xxMam
  5. Ellen:
    5 augustus 2015
    Haha jullie laten ons weer genieten en lekker lachen....we zien het echt ook al helemaal voor ons een gillende Mel met een Baviaan....blij dat het goed is afgelopen!
    We duimen dat jullie de Tafelberg nog kunnen zien en hopen dat dit ook nog een leuk dagje wordt.
    Goede reis terug, lekker bijkomen in het vliegtuig, ff slapen hopelijk, want volgens mij het heel vermoeiend geweest.
    Dan zijn jullie weer lekker uitgerust als jullie alle mooie verhalen thuis mogen vertellen.
    Jullie mogen terugkijken op een geweldige reis.
    Dikke knuf voor allebei xxx
  6. Caroline:
    5 augustus 2015
    Hoi Daryl en Melanie. De laatste dag vandaag. Hopelijk is de mist opgetrokken rond de tafelberg. Thanks voor de mooie, en vaak spannende verhalen. Goeie vlucht straks terug naar huis. Deze herinnering nemen jullie voor altijd in je hart mee! Dikke kus XXX Caro.
  7. Rene:
    5 augustus 2015
    Nou voor ons nog 1 nachtje slapen voor jullie nog een lange vliegreis maar volgens mij de mooiste vakantie van jullie leven tot nu toe geweest Tot Morgen xxxx pa
  8. Diana:
    5 augustus 2015
    Mel nu heb je een baviaan echt van dichtbij gezien. leuk die pinquins schattig die beestjes. wat zullen wij jullie verhalen missen. echt geweldig. hoop dat de mist optrekt van de tafelberg, maarja jullie hebben een iedergeval een indruk hoe hij er uit ziet. indrukwekkend is het bij de kaap de goede hoop als je bedenkt wat daar allemaal gebeurd is. jullie hebben nog veel om overna te denken op de terugreis en even om bij te komen. hoop dat jullie een beetje kunnen slapen. doe voorzichtig en goede reis terug van onsxxxxxxxxxxxxxxxxx
  9. Aad & Ada:
    6 augustus 2015
    Jullie bijzonder prachtige reis zit erop. We hebben genoten van jullie leuke verhalen over de schitterende natuur en mooie dieren.
    Geniet nog maar heel lang van alle fijne herinneringen nu jullie weer thuis zijn! Groeten van Aad & Ada.