St. Lucia!

Hoi allemaal,

Vanochtend wilden we uitslapen, maar kregen gisteren te horen dat we zo rond 8 uur moesten ontbijten. Dus dat was alsnog kwart over 7 de wekker, haha! We waren wel lekker vroeg naar bed gegaan, dus dat scheelt weer. Na het ontbijt nog even wat gekletst met wat Nederlanders (je vindt ze werkelijk overal). Nu valt het ons al sowieso op dat er in dit gebied veel Nederlanders zijn.

Vanochtend zijn we vertrokken uit de Ezulwini Lodge en daarna zijn we wat boodschappen wezen doen. Best wel grappig, want aan de kassa stopt het personeel je producten in de tasjes. Dit hoef je dus niet zelf te doen. Wel moet je overal elke keer je bonnentjes tekenen. Zowel bij de supermarkt als bij een restaurant. Na onze boodschapjes gedaan te hebben, zijn we naar het Hluhluhwe-Umfolozi Game Reserve gegaan. Dit is een beetje hetzelfde idee als het Kruger Park. We zijn ook met onze eigen auto door het park gaan rijden. Het was zo'n ontzettend mooi park. Veel groener dan het Kruger Park, maar dit komt ook omdat de luchtvochtigheid hier heel anders is. We hebben hier namelijk ook onze eerste regenbui gehad. De weg was wel een heeeeel stuk slechter dan in het Kruger Park. Ze hebben hier namelijk potholes. Jeetje, mineetje! We vlogen af en toe de lucht in. Er zaten namelijk zulke grote gaten in de weg. En niet vaak 1 of 2 gaten in het wegdek, maar heel veel achter elkaar. Maar nog steeds heeft ons autootje ons niet in de steek gelaten. We hebben hem onderweg vaak aangemoedigd, haha! In dit park hebben we wel een stuk minder dieren gezien. Wel wat neushoorns, olifanten en zebra's. Dit blijft toch leuk om te zien.

Na dit park zijn we naar onze volgende accommodatie gereden in St. Lucia, genaamd: Rhino Coast Guesthouse. Hier hebben we een mooie en nette kamer. St. Lucia is een leuk plaatsje! Erg toeristisch. Wel weer toevallig. De Nederlanders die we in onze vorige bestemming hadden ontmoet, zitten nu in een hotel tegenover ons. Erg grappig en ook alweer mee gepraat!

In St. Lucia zijn we even wat gaan drinken bij een restaurantje dat uitkeek op het water. Zagen we opeens een vin boven het water uit. Na even navraag gedaan te hebben, blijken er dus gewoon haaien, krokodillen en nijlpaarden daar te zwemmen! Ieuw! Ik durf mijn grote teen daar niet eens in te steken! Het blijkt dat er 's avonds ook allemaal nijlpaarden gewoon door de straten lopen.

Ik zit nu in de lobby in het hotel tegenover ons eigen hotel. Hier doet namelijk de wifi het en in ons eigen hotel niet. Beide hotels zijn van dezelfde eigenaar.
Maar gelukkig is er überhaupt wifi! We hebben het dagen wel eens anders gehad!

In St. Lucia verblijven we 2 nachten.

Liefs,
Daryl en Melanie

1. Jolanda van der Meer:
    22 juli 2015
    Volgens mij is de auto na jullie tocht afgeschreven. Geeft niet had het maar geen auto moeten zijn. Let wel op de bandenspanning en oliepeil. Kijk uit in het water, je ziet niet wat er onder de waterlijn zwemt. Leuk dat je ervaringen kan uitwisselen met die Hollanders. Ik ben benieuwd naar jullie nieuwe avonturen. liefs Papa
  2. Jolanda van der Meer:
    22 juli 2015
    Hi Mels en Dar, Fijn dat jullie veilig in St. Lucia zijn aangekomen. Klinkt wat meer als bewoonde wereld als ik zo de verhalen hoor en lees. Zoals jullie merken maakt pap zich vooral zorgen om de auto...haha echt iets voor mannen. Ik maak me meer zorgen om jullie...en dat is weer typisch voor vrouwen. Geniet morgen van de bootsafari en ik hoop dat jullie veel krokodillen en nijlpaarden zien. Handen en voeten binnenboord graag. Hele dikke pakkerd van mam
  3. Oma & Opa:
    23 juli 2015
    Nou Melanie en Daryl dat is weer eens wat anders, Nijlpaarden door de straat dan een hondje.
    Dikke kus van ons.
  4. Caroline:
    23 juli 2015
    Hoi Daryl n Melanie, wat een belevenissen weer, SUPER hoor! Foto's ook SUPER mooi. Dikke
  5. Caroline:
    23 juli 2015
    Dikke kus moest dat zijn hahaha
  6. Rene:
    23 juli 2015
    Lieve Mel en Dar ik lees dat jullie de gewoontes en ook de taal al aardig onder de knie krijgen jullie voelen je daar wel thuis blijkbaar wel terug komen he! Xxx Pa
  7. Diana:
    23 juli 2015
    Lieve melendar leuk weer in een andere omgeving met de nijlpaarden in de straat en de haaien en krokodillen. Wees voorzichtig in de boot en alles binnen boord houden. Voorzichtig met de auto hij moet nog Een poosje mee. Je gaat nu een andere omgeving zien. Zo te Horen hebben jullie het goed naar de zin daar genieten maar.
  8. Anneke:
    24 juli 2015
    Hallo Melanie en Daryl,

Wat een belevenissen weer ondanks dat jullie wat meer in de bewoonde wereld zitten. Op naar de volgende activiteit. groetjes Anneke xxx
  9. Rene:
    24 juli 2015
    Pas op de nijlpaarden dan liever geen 3002 zo te horen gaat alles prima nogmaals wat een moeilijke namen allemaal xxx pa