Eten en gegeten worden.

21 juli 2015 - Lobamba, Swaziland

Vandaag de laatste volle dag in Berg en Dal. Vanochtend hebben we uitgeslapen (8 uur, langer konden we echt niet)! We hebben in de ochtend lekker onze kleren gewassen. Dus als jullie foto's zien en denken: "hebben ze dat nu alweer aan, bah?!" Dan maak jullie geen zorgen, het is schoon. Alleen ons ondergoed is niet gewassen en dragen we nog (hahaha, nee hoor grapje. Ook dat is gewassen).

Na het wassen van de kleding zijn we met onze eigen auto een safari gaan maken. Ons autootje piept en kraakt ondertussen aan alle kanten. We maken ons een beetje zorgen om ons kindje. Als je voor de auto staat zie je ook iets van een plastic kap eronder hangen en deze is een beetje kapot. Maaar... hij rijdt nog en hope ijk laat hij ons niet in de steek. Ik ben bang dat we onze borg op onze buik kunnen schrijven, maar dat is dan maar zo.

Tijdens de safari hebben we weer ontzettend veel gezien. Al die dieren zien, blijft gewoon adembenemend. Ook zagen we een karkas van een giraffe liggen. Deze was half aangevreten. Ja, het is eten en gegeten worden. De omgeving is wel heel erg mooi rondom Berg en Dal. Die bergen en dat uitzicht blijven gewoon prachtig. Je raakt er niet op uitgekeken. Na onze eigen safari hebben we even rustig aan gedaan en hebben we buiten wat gelezen. Ook wel eens lekker!

Om 16:30 uur hadden we een Sundowner Game Drive Safari. Dit hadden we in een hele grote jeep. En wat we hier weer allemaal gezien en gehoord hebben. We hebben zelfs een olifant horen trompetteren. Wat een geluid! Daarnaast hebben we sowieso de Big Five gespot (neushoorns, olifanten, leeuwen, luitpaard en buffels). Dit blijft toch echt fantastisch. En ik vertelde net over dat karkas van een giraffe. Daar waren we nu weer heen gereden en daar lag een hele troep met leeuwen bij. En brullen dat ze deden! Bizar. Best wel angstaanjagend. En wat stonden we weer dichtbij. Niet normaal. Ook kwamen er allemaal hyena's op dat karkas af. Het was zo spannend! We zaten met ingehouden adem te kijken. Je kreeg er kippenvel van! Jeetje, een betere afsluiting hadden we niet kunnen hebben.

Na onze laatste game drive zijn we nog wat wezen eten en zijn we lekker vroeg naar bed gegaan.

Liefs,
Daryl en Melanie

1. Diana:
    21 juli 2015
    Het is niet te geloven hoeveel geluk jullie hebben dat jullie zoveel verschillende dieren zien. Het verhaal is weer geweldig. kijken uit naar het volgende verhaal.xxxx.x
  2. Oma & Opa:
    21 juli 2015
    Melanie en Daryl je hoeft voor ons zo'n huisdier niet mee te nemen. Laat ze maar lekker daar, dan kunnen ze voor zichzelf zorgen. Veel plezier vandaag.
    Kus van ons.
  3. Jolanda van der Meer:
    21 juli 2015
    Mel, jij zit toch wel in de buurt van die gids met dat geweer he?! Misschien schiet je zelfs beter dan hij hahaha...
    Kusjes van ons drietjes
  4. Anneke:
    21 juli 2015
    Wat een avonturen beleven jullie toch, bij het lezen van al die verhalen komen ook bij mij weer herinnereringen naar boven .wil daar zo weer naar toe. groetjes Anneke
  5. Ellen:
    Wat geweldig allemaal!!
    Lijkt me ook erg indrukwekkend om die brullende leeuwen bij dat kadaver te zien.
    Ik hoop dat het niets ernstigs is met de auto, althans dat hij het blijft doen!! Bij twijfel ff door iemand na laten lijken, je kan je niet veroorloven om daar stil te komen staan!
    Heel veel lieve groetjes en plezier. xxx
  6. Thea Giesbers:
    21 juli 2015
    Dat is het moeilijkste in de natuur ze eten elkaar op !
    Vreselijk vind ik dat maar zo is het nu eenmaal!
    Olifanten die trompetten wat geweldig lijkt me dat !
    En gelukkig hebben jullie ondanks de winter tijd ook warm weer
    dat is ook nog een beetje vakantie gevoel met zo een zonnetje.
    En vroeg naar bed is ook wel is lekker he' Mel heb Daryl de koffer zien in pakken dus jij weet wat i bedoelt hihi.
    Kleine wasjes grote wasjes ... ook bij houden natuurlijk !
    Zijn de gel tubes's al leeg.
    Vannacht vertrekken Rene' en Colin naar Royal Dragon.
    Dikke Thea en Zoo en Fred en Nel stappen net binnen .
    Groetjes....