En we zijn op Afrikaanse bodem!

13 juli 2015 - Johannesburg, Zuid-Afrika

Jaaaaaa! We zijn er!
Na een vlucht van meer dan 10 uur zijn we dan eindelijk in Johannesburg. We hadden een voorspoedige vlucht!
De vlucht was netjes verzorgd en we hebben ons toch wel prima vermaakt. Ook niet onbelangrijk voor Daryl, ze hadden lekker eten aan boord! Haha! Helaas ben ik nogal onhandig, ze serveerde een stukje pizza en die vond mijn creme kleurige shirtje erg aantrekkelijk. Dus deze is nu helaas creme met oranje vlekken (en mam ik heb al wat wasgel erop gesmeerd haha).

Ook een tip: kijk niet de film De Ontsnapping tijdens je reis. Beetje genant. Iedereen kan meekijken op je scherm!

Voor de rest een prima vlucht! Aangekomen op Johannesburg zijn we heel netjes opgewacht. We hebben een hele map gekregen met informatie en tickets. Echt heel netjes gedaan. En wat is de wereld klein. Zitten we met een gezin uit ambacht in het busje op weg naar de lodge. Zij verblijven hier ook 1 nacht. Heel toevallig! Hoe krijg je het voor elkaar! De gezichten kwamen ons ook al wat bekend voor. Ons hotel voor vannacht is de MoAfrika Lodge. Deze is te bereiken via een hele hobbelige weg, dus we kregen gelijk het gevoel dat we in Afrika waren. In de kamer krijg je door de inrichting ook gelijk een Afrikaans gevoel. Het is wel back to basic, maar dat maakt het ook wel weer erg leuk!

Morgenochtend vertrekken we vroeg. De wekker staat al om 5 uur (niks geen uitslaapvakantie, haha)!!! Dan halen we onze auto op op het vliegveld en gaan we richting onze excursie Walking with Lions. We hebben er ontzettend veel zin! Het is allemaal nog een beetje onwerkelijk, maar nu gaat ons avontuur echt beginnen!

Liefs,
Daryl en Melanie

1. Rene:
    14 juli 2015
    Lieve Mel en Dar leuk om te lezen verheug me al op jullie volgende bericht zo ver weg maar ook weer zo dichtbij xxxx
  2. Gerda:
    Leuk om te lezen!
    Geniet ervan :)
    xx
  3. Ellen:
    14 juli 2015
    Fijn dat alles goed gegaan is en ook goed geregeld is!
    Klinkt spannend wat jullie gaan doen.
    Leuk om te volgen, zo reizen wij toch een beetje mee...
    Veel plezier!
    xxx
  4. Tamara:
    14 juli 2015
    Wat fijn te lezen dat jullie een goede vlucht hebben gehad. Ja daar verbaas ik me ook vaak over hoe klein de wereld dan kan zijn, zoiets hebben wij op vakantie ook wel eens meegemaakt dat we Ambachters tegen kwamen waar we dat absoluut niet zouden verwachten!
    Klinkt allemaal goed, hopelijk hebben jullie een beetje fijne auto om het avontuur mee te beleven en werken de Lions ook een beetje mee.
    Veel plezier en kijk al uit naar jullie volgende verhaal. Dikke kus
  5. Caroline:
    14 juli 2015
    Lieve allebei, gelukkig is de vliegreis goed gegaan, en zijn jullie daar goed opgevangen. Ongelooflijk zover weg en dan nog mensen uit ambacht tegen komen. Nu op naar jullie grote avontuur. Heel veel plezier!!!
  6. Oma & Opa:
    14 juli 2015
    Knoeien zit in de familie hoor Melanie. Goed dat je wasgel bij je hebt. Fijn dat jullie reis voorspoedig is gegaan. Veel plezier bij de leeuwen e.c.
    Kusjes van Oma & Opa
  7. Jolanda van der Meer:
    14 juli 2015
    Goedemorgen lieve schatten, gisteren een lange dag voor jullie. We zagen om 21:00 uur op de site van de KLM dat jullie geland waren (dus nog voordat we jullie smsje kregen). Fijn om gisteravond nog even met jullie te appen nadat jullie in de lodge waren aangekomen en vanmorgen werden wij om half 6 al gewekt door weer een berichtje van jullie! Hebben wij ook iets aan onze dag haha. Suc6 met het ophalen v.d. auto en doe voorzichtig. Zal wel even wennen zijn links rijden! Verder veel plezier met het wandelen met de leeuwen. Dikke kus van ons drietjes xxx
  8. Thea Giesbers:
    14 juli 2015
    Hoi Lieverds, wat een lange vlucht in gedachten met jullie mee gevlogen! Gelukkig dat alles zo goed geregeld is,je bent het gewend Mel vroeg uit de veren,nu voor leuke dingen! Hoe toevallig maak je een foto met de fam uit Ambacht? Dar wat fijn dat eten goed was aan boord hopelijk blijf het zo voor je.Dikke kus vanuit regenachtig Ridderkerk.
  9. Karina:
    Hi Dar en Melanie,

Fijn dat jullie een goede vlucht hebben gehad! Ik ben heel erg benieuwd naar jullie verhalen. Geniet met volle teugen! En pas op, want voor jullie het weten verliezen jullie, net als ik, jullie hart aan het prachtige Afrika!

Lieve groetjes, Karina
  10. Lenie en Gerrit Cooijman:
    Nu op eigen kracht (links) verder. XXX
  11. Diana:
    Hoi dar en Mel
    fijn dat alles goed is gegaan wij reizen mee met jullie verslag had erwel graag bij willen zijn. Maar wij genieten nu via jullie verslag .kijken uit naar jullie volgende verhaal En belevenissen
    opa braemertantediaNa voorzichtigmethet linkse rijden en tt horens xx
  12. Anneke:
    Hi Melenie en Daryl,

Fijn dat de vlucht voorspoedig was en de ontvangst in Johannesburg volgens het boekje verliep. Op naar de volgende uitdaging. Toeval bestaat niet wat het ontmoeten met mensen uit de buurt betreft. Tot het volgende reisverslag, groetjes xxx
  13. Amanda:
    Lieve Mel en Dar,
    Pff wat vond ik het spannend om jullie gisteren op het vliegtuig richting Zuid-Afrika te zetten! Ik was dan ook opgelucht toen we rond 21:00 uur het berichtje kregen dat jullie veilig geland waren in Johannesburg. Ik ben onwijs trots dat jullie deze Afrikaanse droomreis gaan waar maken. Doe voorzichtig met het links rijden! Heel veel plezier met de leeuwtjes en neem er 1 voor mij mee terug naar Nederland!
    Dikke kus en ik hoor snel van jullie.
    Amanda
  14. Amanda:
    Lieve Mel en Dar,
    Dikke kus en ik hoor snel van jullie.
    Amanda
  15. Eef:
    Hoi Melanie en Daryl,
    wat leuk om op deze manier op de hoogte te worden gehouden van jullie belevenissen. Geniet ervan!! Xxx
  16. Tineke:
    15 juli 2015
    Hallo Dar en Melanie.Heel erg leuk om jullie zo te volgen vanuit het regenachtige H.i.a.Heel veel plezier en heel veel genieten van jullie droomreis.Doe aub voorzichtig en kijk goed uit!!!Grt Tineke
  17. Diana:
    15 juli 2015
    Helemaal geweldig bij die kleine leeuwtjes. Maar wel voorzichtig. Op naar de volgende plaats denaturaliseren wordt nu steeds mooier.geniet allebei en tot hel volgende bericht. Geweldig xx