De koning van de jungle ontmoet!

15 juli 2015 - Kruger Park, Zuid-Afrika

Hoi allemaal,

Wat een reacties op ons vorige verhaal! Zo leuk om allemaal te lezen! SInds vandaag weer wifi, dus we gaan jullie (hopelijk) verblijden met een lang stukje van onze eerste dag. Gisteren was dus onze eerste dag in Zuid-Afrika. Geslapen in de MoAfrika lodge, wat heel goed te doen was. Alleen de nacht was erg koud! Brrr! Maar daar hebben we ons goed op gekleed en met een extra dikke deken merk je er weinig van.

We waren vroeg uit de veren, want om 7 uur moesten we onze huurauto ophalen bij het vliegveld. Eenmaal daar aangekomen, waren we op tijd en hebben we een simkaart voor onze reistelefoon gekocht. Ook hebben we verloopstekkers gekocht, want het bleek dat degene die wij in Nederland gekocht hadden niet hier in de stopcontacten pasten (terwijl er wel degelijk Zuid-Afrika op stond). Helemaal goed voorbereid gingen we onze huurauto ophalen.Deze hebben wij bij het bedrijf Avis gehuurd. We kregen een prachtige Hyundai i20. Hij rijdt heerlijk! Bij de auto hebben we een TomTom gekregen. Ik ben Johannesburg uitgereden. Erg spannend hoor! En wat apart dat linksrijden! Al went het toch ook wel weer snel. Het is even wennen en samen goed opletten, maar dan lukt het! Alleen de ruitenwissers hebben overuren gedraaid, haha! De richtingaanwijzer zit namelijk aan de andere kant! Dus als we af wilde slaan, gingen de ruitenwissers heen en weer. Maar ook dit komt na een tijdje allemaal goed.

Onze volgende bestemming was Horseback On Africa, waar wij een walking with lions tour zouden gaan doen. Helaas kende onze navigatie het adres niet en had deze geen signaal. Niet heel erg handig dus. Tevens had ik thuis via een site een routebeschrijving opgezocht en meegenomen, maar deze was helaas ook niet volledig. Dus wij helemaal verkeerd gereden en rijden natuurlijk de eerste beste township in. Allemaal hutjes en erg veel mensen op straat. De stemmen van onze ouders gingen natuurlijk al door ons hoofd: " Vermijdt de krottenwijken, zoek het niet op en rijdt er niet doorheen!" Maar helaas we reden er recht doorheen en hadden geen idee waar we waren. We hebben de auto geparkeerd bij een benzinepomp midden in de township, de deuren op slot gedaan en een medewerkster van Horseback On Africa gebeld. Zij heeft ons gelukkig naar de juiste bestemming begeleidt. We waren er zeker nog 40 minuten vandaan, maar hebben het gevonden! Zonder haar was ons dit niet gelukt.

Via een lange zandweg kwamen we dan aan bij onze walking with lions tour. We stapten uit onze auto en werden overvallen door de stilte en de rust. De omgeving was werkelijk prachtig! Bij de receptie deden ze helemaal niet moeilijk dat we iets later waren dan de geplande tijd. Bij de receptie zeiden ze dat ons groepje te wachten stond en we daarbij konden aansluiten. Dit groepje bestond uit 3 Boeddhistische monniken en hun tolk. Daryl en ik voelden ons een beetje bezwaard dat we wat later waren, maar toen we eenmaal de monniken zagen dachten we die zijn toch meestal heel geduldig. We waren dus met zijn zessen + onze gids Matt en vrijwilligers die er werkten. Hij heeft ons veel uitleg gegeven over de leeuwen. Dit was erg interessant! Matt is een Engelsman en werkt en woont sinds 2 jaar hier. Hij heeft thuis alles achtergelaten om zijn passie en liefde voor de leeuwen te volgen. Na zijn uitleg was het dan zover en zouden we met 4 welpjes van 9 maanden oud gaan lopen (en die zijn best groot!) Ze waren erg speels en ondeugend! Echt zo leuk om te zien! We mochten ze ook aaien. We hebben ook zulke gave en mooie foto's! Net National Geographic. Echt geweldig! Wat wel erg grappig was, was dat die welpjes constant in de jurken van de monniken hingen. Dat fladdert heen en weer en vonden ze reuze interessant! Ook
hebben we hier onze eerste giraffe gezien!

Hierna hebben we gezien hoe een paar oudere leeuwen gevoerd werden. Ook hebben we 2 meerkatten gezien. Wat een grappige en nieuwsgierige beestjes zijn dat! Als laatste zijn we nog naar de jongste welpjes gegaan van ongeveer 3 maanden oud. Wat een schatjes! Net allemaal kleine Simba's. Ik ben helemaal verliefd! Je zou ze zo mee willen nemen. Deze hebben we ook nog vastgehouden.

Matt en andere medewerkers stappen trouwens zonder angst bij ook wat oudere leeuwen naar binnen. Als de leeuwen een bepaalde leeftijd hebben bereikt doen ze dit niet meer. Een groot deel van hun leeuwen worden weer in het wild uitgezet. Een paar houden ze zelf. Eén medewerker stopte zijn hand in de kooi van een grote mannetjesleeuw. Die leeuw kwam eraan en wilde dat deze medewerker helemaal onder zijn kin ging krabben. Echt bizar!

Na de tour hebben we hier nog gegeten. We kregen struisvogelpizza! Nog nooit op haha. Maar was erg lekker!

Hierna zijn we weggegaan en vertrokken riching onze volgende accomodatie. Hoe verder we reden van Johannesburg hoe mooier de omgeving werd. We kwamen aan bij onze Lodge Stille Woning. Hier hadden we echt een hele mooie kamer en de accomodatie zag er zelf erg mooi uit. We waren hier ongeveer rond half 6. De gastheer had voor ons een reservering gemaakt bij een nabij gelegen restaurant zodat we daar wat konden gaan eten. Om 6 uur is het hier ook helemaal pikkedonker. We kregen een plattegrond mee en moesten met de auto naar dat restaurant rijden. Geloof het of niet, maar we waren weer verdwaald. Ze hadden gezegd dat het makkelijk te vinden was, maar helaas. Wij bleven maar rondjes rijden en konden het niet vinden. Dus wij wilden terug naar de lodge om het daar nog een keer te vragen, maar deze konden wij ook niet meer vinden, hahaha! We waren ook nog onze navigatie vergeten (ja heel dom! We weten het!). Gelukkig kwamen we een agent tegen en daar zijn we achteraan gereden en die heeft ons terug naar de lodge gebracht. Dus vanaf daar hebben wij na instructies van de gastheer weer geprobeerd te komen naar het restaurant. Helaas deze poging mislukte ook! Gelukkig dit keer wel de lodge kunnen terugvinden en dit keer waren we zo verstandig om onze navigatie wel mee te nemen. De gastheer was uiteindelijk bij ons in de auto gestapt en heeft de weg gewezen. De routebeschrijving bleek gewoon niet te kloppen! Gelukkig wat kunnen eten (Daryl een hele kip!!!) en de weg weer teruggevonden naar de lodge.

We hadden heerlijk geslapen, want we waren erg moe. Vanavond zal ik als het lukt een stukje plaatsen over vandaag.

Liefs,
Daryl en Melanie
Ps. Zie onze foto's!

1. Vivienne:
    Lieve dar en mel,

Wat onwijs leuk om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben! En wat een geweldige ervaring om zo dichtbij de dieren te kunnen komen. De foto's die jullie hebben gemaakt zijn ook geweldig! Hahaha wat een stunt dat jullie al zover
  2. Vivienne:
    15 juli 2015
    Oeh dat ging niet helemaal goed...

Haha wat een stunt dat jullie de weg zo kwijt waren, hihi.
    Veel plezier nog, en lekker genieten!!
    Dikke kus van ons!
  3. Anneke:
    Hi Melani en Daryl,

Wat een ervaring hebben jullie opgedaan dit vergeten jullie nooit meer. Op naar de nieuwe uitdaging. liefs xxx
  4. Jolanda van der Meer:
    15 juli 2015
    Hi lieverds, Wat een geweldige foto's en ook zoveel al! Als dit zo doorgaat, dan moet ik na jullie reis eerst 4000 foto's bekijken/selecteren om er een album van te maken haha.....(ben ik daarna ook aan vakantie toe). Wat cute die welpjes en wat bijzonder om zo dichtbij die leeuwen te komen. Fijn om jou (Mel) gister aan de telefoon gehad te hebben en vandaag al weer op de app. Vanmiddag veel plezier met de game tour! Dikke kus allebei -xxx-
  5. Ellen:
    15 juli 2015
    Haha, ja dat overkomt iedereen weleens op reis...!!
    Maar uiteindelijk toch weer goed gekomen en lekker kunnen eten!
    Wat een te gekke foto's, nu al een reis om nooit meer te vergeten!
    Erg leuk om het allemaal te zien.
    xxx
  6. Rene:
    15 juli 2015
    Lieve Mel en Dar het lijkt wel of ik een spannend boek aan het lezen ben in zo'n korte tijd al zoveel meegemaakt ga me al voorbereiden op jullie volgende ervaringen kan een bestseller worden op deze manier xxx Pa
  7. Rene:
  8. Thea Giesbers:
    15 juli 2015
    OOO wat SUPER GAAF ik wil ook zo een welpje aaien en in me
    armen houden ..... jaloers op jullie...
    Geweldige ervaring .... ik moet het met me kleine Lizzy en Stacey
    welpjes doen..... Geniet allebei dikke kusss Thea en de ZOO
  9. Caroline:
    15 juli 2015
    Hoi Daryl en Melanie, wat een verhaal, ging er helemaal in op. De geweldig mooie foto's er bij maken het helemaal compleet. Kijk uit naar jullie verdere droomreis verslag! Caro X
  10. Ronald & Jantine:
    15 juli 2015
    Geweldig verslag weer, heerlijk! Maareh wel stoppen met "we waren verdwaald" meldingen, daar krijg ik het spaansbenauwd van ;-). Bye xxx
  11. Oma & Opa:
    15 juli 2015
    Lieve Melanie en Daryl. Het leek wel of wij op de achterbank zaten na het lezen van jullie verdwaal verhaal. Spannend allemaal maar wel iets wat je nooit zal vergeten.
    Daryl jij lijdt geen honger zo te zien. Wat leuk bij de welpjes en van het aaien wordt je weer rustig.
    We wensen jullie nog veel avontuur en plezier. Dikke kus van ons.
  12. Linda:
    15 juli 2015
    Haha, verdwalen zit in de familie :-) Het lukt mij zelfs te verdwalen met tomtom ! Leuke foto's zeg. Benieuwd wat er morgen gaat gebeuren :-) Veel plezier, dikke kus van ons allemaal.
  13. Aad & Ada:
    15 juli 2015
    Leuk om jullie zo te zien in het mooie Zuid-Afrika.
    Wat een lieve welpen en grappige verhalen.
    Liefs van ons.