Addo Elephant National Park

31 juli 2015 - Knysna, Zuid-Afrika

Lieve allemaal,

Ons verhaal van gisteren:

Vandaag is onze bestemming het Addo Elephant National Park. Bij aankomst zijn we zelf met ons autootje een safari gaan maken. Prachtig park om te zien! Veel zebra's, kudu's en andere dieren gezien. Wij hebben hier allemaal verschillende wegen en routes genomen. Wij wilden natuurlijk wel eens al die olifanten zien, waar iedereen het over heeft. Wij hebben vele verhalen gehoord dat deze in grote getalen moeten rondlopen en dat ze vlak langs je auto lopen.

Wij zijn ontzettend veel olifantenpoep tegengekomen en andere dieren, maar na een lange tijd nog steeds geen olifant. Je zou denken dat je deze niet gemakkelijk over het hoofd ziet en al van mijlenver zichtbaar moet zijn, maar dit is dus zeker niet het geval! Maar wij zijn natuurlijk doorzetters en laten ons niet kennen. Dus na 2 uur (ja jullie lezen het goed, pas na 2 uur!!!!), zagen wij in de verte (we moesten inzoomen met de camera) een olifant! Wij helemaal blij natuurlijk. En in de nog verdere verte, wat bijna niet met het blote oog te zien was, zagen we nog 2 olifanten. Maaaaar wij kunnen bevestigen dat het Addo Elephant National Park wel degelijk olifanten heeft rondlopen!

Na onze "safari" hebben we ons huisje toegewezen gekregen. Deze was ruim en zag er netjes uit! Ook hebben we weer wat wasjes gedraaid, zodat alles weer lekker fris is.
We zouden een Night Game Drive om 6 uur gaan maken. Alleen was het helaas begonnen met regenen en hebben we deze geannuleerd. Wel jammer, maar niets aan te doen.

We zijn daarom lekker vroeg gaan eten, douchen en naar bed gegaan!

Liefs,
Daryl en Melanie
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jolanda van der Meer:
    31 juli 2015
    Hi kinders, wat een leuke foto's weer en inderdaad...toch een olifant. Die 2 uur rijden om een olifant te zien stelt voor jullie niets meer voor na al die kilometers die jullie al achter de rug hebben haha. Op naar de volgende bestemming. Dikke knuffel xxx
  2. Lenie en Gerrit Cooijman:
    1 augustus 2015
    Beter een olifant in de verte dan eentje die op je auto komt zitten. Goede reis verder. Xxx
  3. Diana:
    1 augustus 2015
    leuk huisje en lekker fris en alles weer schoon. kunnen we weer even vooruit. leuk al die olifanten en andere beesten. op naar het volgende adres .xxxx
  4. Thea Giesbers:
    1 augustus 2015
    Ach .... wat een moeite voor een Olifant die ik maar bij zijn slurf
    wil pakken !
    Fijn dat de huisjes soms zo mooi en schoon zijn das toch echt wel fijn en wasjes gedraaid dus toch een machine daar ?
    Tot snel weer. kus Mam
  5. Oma & Opa:
    1 augustus 2015
    Daryl en Melanie wij weten ook een plek waar je olifanten kan zien, zelfs van dichtbij. ( Weten jullie nog waar je met ons was).
    Groetjes van ons en een dikke kus.