Tsitsikamma!

31 juli 2015 - Knysna, Zuid-Afrika

Lieve allemaal,

Vandaag zijn we vertrokken uit het Addo Elephant National Park, om aan onze 4,5 uur durende rit door de Garden Route te beginnen richting Knysna. Hier veblijven we in de accommodatie: Bradoch Manor.

Onderweg hebben we eerst een stop gemaakt bij de "Big Tree" (ook wel de Podocarpus Falcatus). Hier hebben we een wandeling gemaakt naar een gigantische boom. Deze is 1000 jaar oud, 36,6 meter hoog en 8,5 meter in omtrek. Gigantisch dus! Je voelt je er heel klein naast!

Na deze wandeling zijn we doorgereden naar het Tsitsikamma National Park. Dit kan ik toch wel 1 van onze hoogtepunten noemen. Wat een mooi park is dit. Dit park is prachtig van natuur. Het ligt aan de zee en het lijkt een beetje op het tropisch regenwoud. Ik heb er geen woorden voor om dit te beschrijven. In dit park hebben we een wandeling gemaakt naar de Suspension bridge. Deze brug is 77 meter lang en hangt 7 meter boven de zee. Super gaaf om hier overheen te lopen. Aan de ene kant van de brug kijk je uit op de zee en aan de andere kant kijk je uit op de bergen en het water dat er tussendoor loopt.

Na deze brug zagen we een bordje met "Lookout Point". Wij dachten het is misschien wel leuk om hier naartoe te gaan. Hier lopen we wel even heen. Mijn hemel wat een klim was dit. We hebben gewoon die berg beklommen. We hebben over stenen en rotsen geklimd en geklauterd. Heel af en toe was er een soort van trapje. Zonder goede schoenen en conditie kun je dit echt niet bewandelen. We waren dan ook helemaal kapot en bezweet toen we bovenop de berg waren. Het uitzicht was prachtig. Dit was toch wel weer 1 van onze mooiste momenten van deze vakantie! Ik moest wel even slikken bovenaan, want wat was het hoog!!! Niet normaal! Ik denk dat weinig mensen naar dit punt lopen, want de weg ernaartoe was ook helemaal niet goed zichtbaar. Maar we hebben het maar weer gedaan!

Ooit willen we terug naar dit park en willen we hier een huisje huren. Want het was zo mooi en je hebt nog zoveel meer wandelroutes! Echt een aanrader!

We zijn na vandaag ook helemaal versleten, want we hebben zoveel gelopen. Maar het was het weer allemaal waard. Het was weer prachtig!

Onze accommodatie is echt heel mooi. Vanuit de kamer kijken we zo uit op de baai. Super mooi uitzicht! Alles ziet er ook keurig en netjes verzorgd uit!

Liefs,
Daryl en Melanie

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Caroline:
    31 juli 2015
    Dar en Mel, de verhalen over wat jullie allemaal zien en meemaken zijn geweldig. En de foto's zijn zo mooi, dat je er stil van word, wat hebben jullie een hoop indrukken te verwerken.....geniet, dikke kus Caroline X
  2. Jolanda van der Meer:
    31 juli 2015
    Hi lieve schatten, wat een geweldige wandeling/klimtocht vandaag. Heb de foto's via de app gezien, de omgeving is werkelijk adembenemend! Wat had ik graag meegewandeld....alleen zou ik met mijn hoogtevrees niet graag over die loopbrug gaan. Ik ben super trots op de manier waarop jullie zelf deze reis geregeld hebben en het maximale uit die 3 en halve week halen. Ik gun jullie deze ervaring van harte. Dikke kus van mam xxx
  3. Ellen:
    Hoi Mel en Daryl,
    Het zal straks wel weer even wennen zijn in Nederland, waar je alleen maar katten en honden over straat ziet lopen...
    Fijn dat jullie zoveel moois zien!
    Geweldig hoor, geniet nog even!
    xxx Ellen
  4. Rene:
    1 augustus 2015
    Nou zo te horen had ik dat punt nooit bereikt uitgaande van jullie conditie ben blij dat we de foto's hebben geef toch het gevoel of ik er zelf sta begrijp dat jullie verliefd zijn geworden op jullie nieuwe thuisie ( zuid Afrika) gaat nu opschieten je niet vergissen in de dagen he! Xxx pa
  5. Diana:
    1 augustus 2015
    jullie hebben wel een geweldige conditie met de klimmen en wandelen. maar dan zie ook wat. haha
    jammer dat de tijd zo hard gaat met al dat moois om te zien. doe voorzichtig en tot horens.xxxx
  6. Thea Giesbers:
    1 augustus 2015
    Wat super fijn dat dit weer een hoogtepunt was !
    uhhuum die brug toch wel heel even aan mij gedacht Daryl?
    Knap hoor dat jullie zo door zetten en die hele berg maar weer beklommen hebben gelukkig hebben jullie die conditie.
    Was net even bij Simon benzine tanken.. Gerda slaapt vannacht voor het eerst in de nieuwe huisje misschien heeft ze dit zelf ook verteld maar ik lees niet alle berichten van de anderen mensen.
    nou nog een paar nachtjes slapen en kan ik jullie weer in de armen sluiten denk dat jullie nog een week dromen eer jullie weer in de realiteit terug zijn van nederland.
    Dikke kus Thea
  7. Oma & Opa:
    1 augustus 2015
    Melanie en Daryl jullie moeten er wel wat voor doen, maar dan zie je ook wat. Een schitterende tocht hebben jullie gemaakt en wat een mooie foto's allemaal.
    Nog een paar dagen genieten.
    Dikke kus van ons.
  8. Anneke:
    2 augustus 2015
    Hallo Melanie en Daryl,

Het is daar inderdaad een prachtige omgeving, geniet er nog maar van het is voor je het weet voorbij. groetjes Anneke