Nog maar een week....

30 juli 2015 - Graaff-Reinet, Zuid-Afrika

Hoi allemaal,

Hieronder lees je ons verhaal van gisteren:

Pfff... ja nog maar een week! Wat gaat de tijd hier snel. Veel te snel voor ons gevoel! Vandaag zijn we vertrokken uit Cradock. Onze volgende bestemming is het Karoopark Guesthouse is Graaff Reinett.

In de ochtend zijn we vroeg opgestaan. Om 6:15 uur zijn we opgestaan (ja, je moet er wat voor over hebben!). Dit om de rotsschilderingen te zien in het National Zebra Park. We kregen twee gidsen toegewezen en we gingen met z'n vieren op pad naar de tekeningen. Het eerste stuk reden we met de jeep. Nou deze jeep had je ook echt nodig, want we reden off-road. Dat vind ik altijd helemaal leuk! Het laatste stuk moesten we lopen. Dit blijft altijd spannend, want er lopen ook leeuwen, cheetahs en buffels rond in dit park. Gelukkig had 1 van de gidsen een geweer bij zich. Hij gaf ons als tip: "Wat er ook gebeurt, niet rennen, niet rennen, niet rennen." Nou dit was duidelijk in ieder geval!
Wij stonden hoog op de rotsen en moesten best een stuk naar beneden klimmen om de schilderingen te zien. Het waren maar twee stukken rots met wat tekeningen. De schilderingen moesten dieren voorstellen en op één een soort mens. Wel erg interessant om dit gezien te hebben. Je moet je voorstellen dat deze schilderingen misschien wel duizend jaar oud zijn. De gids zei ook: "Zij hebben dezelfde omgeving gezien als dat wij nu zien, want deze omgeving is onveranderd gebleven." Als je hier over nadenkt is dit wel heel bijzonder. Ook was er een inkeping in een rots en deze gebruikte de bosjesmannen waarschijnlijk als onderdak.

Na deze tour zijn we naar Graaff Reinet gereden. In dit plaatsje zijn we gezellig wat gaan eten bij een heel leuk restaurantje genaamd: "Polka". Hier hebben we allebei een sandwich op. Deze waren erg lekker! Dit plaatsje is weer heel anders om te zien. Bij sommige huisjes lijkt het net of de tijd heeft stil gestaan.

In het Karoopark Guesthouse hebben we een grote ruime kamer en we hebben een verstopte badkamer! Je moet namelijk de kastdeuren openen om hier te komen, haha. We hebben zelfs de Honeymoon Suite, nou nou.

In de middag zijn we naar het Namdeboo National Park geweest. Hier heb je het uitkijkpunt: de Valley of Desolation. Hier schijn je een prachtig uitzicht te hebben. Dit park was echt weer prachtig. Je rijdt door en over de bergen en deze zijn helemaal begroeid. Ook lopen er weer allemaal dieren rond, behalve roofdieren. Eerst gingen we naar het uitkijkpunt: Toposcope. Wij zijn uit de auto gestapt en zijn via een pad naar boven geklommen. Het was erg hoog, maar wat was het uitzicht adembenemend! We werden er helemaal stil van. We keken aan de ene kant uit op het plaatsje Graaff Reinet en aan de andere kant zag je allemaal bergen liggen. Echt het uitzicht, de begroeiing en de bergen waren prachtig! Er vlogen grote, zwarte arenden vlak boven onze hoofden. Hier hebben we een tijd gestaan en om ons heen gekeken. Hierna zijn we naar de Valley of Desolation gegaan. Ook hier hadden we mooi uitzicht, maar we vonden beiden de Toposcope overweldigender. Bij de Valley of Desolation kon je zitten en hier hebben we wat gegeten en gedronken.

Bij de Valley of Desolation had je ook de Lizzard Trail (Hagedis wandelroute). Daryl en ik dachten dit is gewoon een kleine wandeling. Dit is leuk om te doen. Nou het was me een wandeling wel. Er was niet echt sprake van een pad, dus onze wandelschoenen kwamen weer eens goed van pas! Het was een erg mooie wandeling, maar ook wel erg spannend. Want we stonden super hoog op een berg. En de afgrond was bizar hoog. Dus daar bleven we maar bij vandaan. Best gevaarlijk, want geen hek die je daarvan scheidt (we zijn trouwens geen hagedis tegen gekomen, ik denk dat het te koud is). Na onze flinke wandeling zijn we weer terug naar ons verblijf gegaan.

Liefs,
Daryl en Melanie

1. Rene:
    30 juli 2015
    Nog 1 week mooie verhalen van jullie ik verheug me er op niet aan tijd denken hier hebben we pas de klok en jullie hebben de tijd van jullie leven xx pa
  2. Thea Giesbers:
    30 juli 2015
    Hoi schatten, lees net weer jullie spannend verhaal van me mobiel mt Lizzy op schoot!
    Is gedaan mt de rust hier en housepartys want iedereen is weer thuis (dit blijf tussen ons ) hihi elke keer ben ik weer verbaasd wat jullie allemasl zien fijn voor jou Daryl de hoogtevrees is niet door gegeven jullie boven op een berg ! dacht meteen gelukkig ze zijn verstandig geweest om goed op te passen! Domme ik denk ik ooo wat leuk ze gaan een. "GRAAF " ontmoeten tuurlijk hou het maar op ouderdom ! Nou wordt nu langzamerhand wel tijd dat jullie huis waards keren maar moet nog even de was van papa en colin weg werken dus geef jullie nog een paar dagen dikke kuss MAM
  3. Lenie en Gerrit Cooijman:
    30 juli 2015
    Volgens ons heb je drie weken nodig om bij te komen van drie weken Zuid Afrika. Veel plezier deze laatste week. XXX
  4. Caroline:
    30 juli 2015
    Lieve Daryl en melanie. Jullie zien ook zoveel doen zoveel indrukken op, elke dag is weer anders. Jullie verhalen zorg en ervoor dat wij Zuid-Afrika ook een beetje leren kennen. Hoe mooi is dat.....nu op naar de olifanten, geniet er van kus Caro.X
  5. Jolanda van der Meer:
    30 juli 2015
    Hallo lieverds, nog precies een week en dan zijn jullie weer hier! Ik kan niet wachten, maar ik begrijp dat voor jullie de weken vliegen en dat jullie nog wel langer door willen reizen Wel vermoeiend allemaal: vroeg opstaan, al dat reizen en dan ook nog die lange wandelingen/klimpartijen! Daryl kan lekker uitrusten als hij thuiskomt, maar jij Mel moet helaas al na een paar dagen weer aan 't werk. Genieten jullie nog maar goed die laatste week, want er valt nog genoeg te zien: Addo Elephant Park, Tafelberg, Robbeneiland, Kaapstad. Veilige reis naar de volgende bestemming. Dikke kus mamxxx
  6. Oma & Opa:
    30 juli 2015
    Daryl en Melanie het was weer een gevarieerde dag.
    Wat een indrukken allemaal, wij worden achter de computer er al moe van.
    Geniet maar van deze laatste week.
    Kus van ons.
  7. Anneke:
    Melanie en Daryl,

Dit is toch ook weer een bijzondere ervaring op naar het olifantenpark etc. groetjes Anneke
  8. Diana:
    1 augustus 2015
    het is allemaal wel geweldig en spannend wat jullie doen. geniet ervan want de tijd vliegt om. bijzonder met al die verschillende dieren. xxx