Wind, regen en... wat?! Hagel?!

Hoi allemaal,

Wij zijn vanochtend op tijd vertrokken uit St. Lucia. Onze gastvrouw had ons namelijk gewaarschuwd, want bij onze volgende accommodatie zou het wel eens kunnen sneeuwen. Dus wij al onze fleecevesten op de achterbank gelegd en een overlevingspakket aan eten klaargezet. Aan de gastvrouw gevraagd of je ergens ruitenkrabbers kon kopen, maar die lachte onze vierkant uit. "Je bent in Zuid-Afrika schat, hier kennen we zulke dingen niet!" Ze liet ook de krant zien, waar je kon zien dat er sneeuw op de bergen lag. Die is blijkbaar erg uitzonderlijk. Dit gebeurt maximaal drie keer per jaar.

Dus wij goed voorbereid naar onze volgende bestemming: Ardmore Guest Farm in drakensbergen. Nou onderweg was weer een heel avontuur. We hebben door de bergen gereden met regen en erg dikke mist! Maar op een gegeven moment kwam het hoogtepunt: HAGEL! En keiharde regen. We hebben de auto aan de kant gezet, want we konden niets meer zien. Na een tijdje toch weer gereden en kwamen we aan bij ons verblijf.

Het betreft een heel groot stuk land, echt een soort boerderij met allemaal huisjes. Onze kamer is netjes en we hebben een openhaard. Daryl zijn oerman kwam natuurlijk naar boven en wilde de haard aan doen. Dit ging helaas niet zo makkelijk als hij dacht. Een heel luciferdoosje verder en met nieuwe kranten van de receptie, hadden we dan eindelijk vuur! Ook had de badkamer een groot bad. Deze heb ik lekker vol laten lopen en heb ik me in opgewarmd.

De natuur is hier echt weer prachtig! Je zit midden in de bergen! Op sommige hele hoge bergen ligt er zelfs sneeuw. Het is hier weer een plaatje!

Liefs,
Daryl en Melanie

1. Rene:
    26 juli 2015
    Auto ook weer schoon land met heel veel contrasten leuk hoor xxx
  2. Jolanda van der Meer:
    26 juli 2015
    Zon, regen, mist, hagel, sneeuw....lekker afwisselend. Mochten jullie nog een keer gaan in de winter....precies ruitenkrabber mee haha. Dikke pakkerd allebei
  3. Thea Giesbers:
    26 juli 2015
    Wat een verschil in contrast wat leuk allemaal!
    jeetje morgen zijn jullie 2 wk weg vindt nu best al wel lang maar jullie hebben deze tijd nodig laatste weekje zal wel sneller gaan.

Dikke kus allemaal.
  4. Jolanda van der Meer:
    26 juli 2015
    Jullie zijn vandaag iets over de helft van het aantal kilometers die jullie nog moeten rijden. Nog 1580 km te gaan! Straks weer wennen aan rechts rijden haha....
  5. Caroline:
    26 juli 2015
    Lieve Daryl en Melanie, ben weer bij met lezen, wat een verhalen weer. Daryl kan zo mee doen met Expeditie Robinson met vuur maken! En de auto heeft ook tot nu toe alle weersinvloeden doorstaan. Wat een super vakantie tot nu toe. Ik kijk naar de volgende verhalen uit. Super! XXX
  6. Nikki:
    Leuke verhalen! Nog heel veel plezier! Liefs xxx
  7. Ellen:
    Leuke verhalen weer!
    Ja en het weer....heel apart en dat hebben jullie toch maar weer meegemaakt daar in Zuid Afrika!!
    Nog veel plezier xxx
  8. Oma & Opa:
    27 juli 2015
    Daryl en Melanie het weer lijkt net Nederland wel.
    Hier werd soms geadviseerd om niet de weg op te gaan vanwege storm en regen.
    Eén voordeel je hoeft niet met je auto door de wasstraat.
    Zo maak je van alles mee.
    Dikke kus van ons.