Terug op Zuid-Afrikaanse bodem!

21 juli 2015 - North Uthungulu, Zuid-Afrika

Hoi allemaal,

Fijn om te horen dat jullie blij zijn met onze nieuwe verhalen! Het was in één keer veel leesvoer voor jullie!

Vanochtend zijn we vetrokken uit de Mantenga Lodge in Swaziland. We moesten ongeveer 4 uur rijden naar onze volgende bestemming in Hluhluhwe (spreek je uit als sloesloewie). Onderweg was de omgeving erg mooi. We zijn trouwens al twee keer aan de kant gezet door de politie. Maar dit verliep gelukkig allemaal goed en we hoefden alleen een rijbewijs te tonen.

Tijdens het rijden merk je wel een groot contrast tussen arm en rijk. Sommige delen zijn echt prachtig om te zien en in andere delen zie je allemaal hutjes en is de omgeving slecht onderhouden. Best triest om dit te zien. Maar dit weet je nu eenmaal als je dit land gaat bezoeken.
Wat ook erg opvallend is, is dat er gewoon op de snelweg (waar je 120 km/u mag rijden) dieren oversteken, zoals koeien, geiten, ezels en schapen. Dus je komt met 120 km/u aangereden en moet opeens hard remmen, want ze schrikken niet echt en blijven gewoon rustig staan! Best gevaarlijk dus! Maar niet alleen de dieren steken over, ook de mensen lopen vlak langs de weg en steken af en toe over. Dit kun je je in Nederland echt niet voorstellen!

Eenmaal aangekomen in Hluhluhwe zijn we naar het Croc en reptielen Centre gegaan. Hier hebben we veel krokodillen en slangen gezien. Helaas was precies de gids niet aanwezig vandaag, dus hebben we zelf een klein rondje gemaakt. Hierna zijn we naar onze accommodatie gegaan genaamd: de Ezulwini Lodge. Werkelijk weer prachtig. In een erg mooie omgeving. Er ligt ontzettend veel land omheen. In de middag hebben we rustig aan gedaan en hebben we wat gelezen.

Ook hebben we in de middag een wandeling gemaakt in de omgeving. We liepen een heuvel af en ineens doemden er voor ons twee giraffen op!!!! We stonden er werkelijk nog geen 10 meter bij vandaan. We stonden zo dichtbij. Ze waren erg mooi om te zien en ze schrokken ook helemaal niet van ons. In de verte stonden ook nog 2 giraffen, dus we hadden zo'n geluk dat deze zo dichtbij stonden. We hebben een tijdje naar de giraffen gekeken. Ik werd er zelfs een beetje emotioneel van. Ik denk door alle indrukken van de afgelopen week. Er is zoveel op ons afgekomen en elk moment probeer je vast te houden. We zijn zo ontzettend dankbaar dat we dit allemaal mogen meemaken. Natuurlijk hebben we er hard voor gespaard, maar het voelt soms allemaal nog erg onwerkelijk. (Ik klink wel een beetje zweverig nu he?! Niets voor mij, hahaha)

Het was dus weer een dag om niet te vergeten!

Liefs,
Daryl en Melanie

1. Thea Giesbers:
    21 juli 2015
    Wat geweldig oog in oog staan met Girafen wie wil dat nou niet, zweverig nee hoor Mel geloof best dat allemaal zo mooi is daar dat soms onwerkelijk lijkt ! Is niet voor niets een droomreis die jullie maken dikke kus
  2. Eef:
    Hoi Mel en Dar,
    Wat een onvergetelijke belevenissen en superleuk dat wij dat allemaal mee kunnen lezen. Veel plezier nog!! Xxx
  3. Diana:
    22 juli 2015
    Hoi Mel En dar het is ook niet te geloven dat jullie zoveel dieren zijn en van zo dicht bij echt bijzonder .Jullie gaan nu een andere streek tegemoet .gEnkel ervan en rij voorzichtig met al dat vee op de rijweg.xrijweg.xxxx
  4. Jolanda van der Meer:
    22 juli 2015
    Hi lieverds, Leuk om weer alle verhalen te lezen en wat een indrukken doen jullie allemaal op. Echt niet raar dat je daar een beetje emotioneel van wordt als je even tot rust komt. En Mel, je mist natuurlijk ook het geknuffel van je moeder hè? Daryl mist de soep van schoonmama hoorde ik haha. Lekker stel zijn jullie. Een veilige reis naar St. Lucia vandaag (maar anderhalf uur rijden). Dikke knuffel allbei xxx
  5. Anneke:
    Hallo Melanie en Daryl,

Wat een fantantische belevenis zo weer met die giraffen jullie hebben echt heel veel geluk om zoveel wild te zien van dichtbij. Zweverig ben je gek hoort bij het belevingsproces.
    Op naar de nieuwe ervaring, groetjes xxx
  6. Oma & Opa:
    23 juli 2015
    Daryl en Melanie wat doen jullie veel indrukken op. Door alles wat jullie meemaken mag je ook emotioneel worden.
    Af en toe een rustpunt is ook goed.
    Dikke kus van ons.