Een perfecte dag op Oahu en aangekomen op Kauai!

Aloha allemaal,

Gisteren hadden wij onze laatste dag op Oahu. Een betere dag konden wij niet hebben. We zijn in de ochtend heel vroeg opgestaan (4:45 uur, niks uitslaap vakantie). We wilden namelijk naar Hanauma Bay gaan. Dit is een baai waar je prachtig kan snorkelen. We stonden al als 4e wachtende in de rij bij aankomst, dus we waren zeker op tijd (en voor 7 uur is gratis entree, dus we hadden geluk). Het water was hier zo blauw en zo mooi!

Hup, onze snorkels op en het water in. Onze snorkels zijn echt ideaal. Het zijn van die maskers die je hele gezicht bedekken. Je hoeft hierdoor geen ademstuk in je mond, maar kan gewoon vrij ademhalen terwijl je met je gezicht onderwater bent.

Wanneer je het water ingaat bij Hanuama Bay is het alsof je een aquarium instapt. Net het oceanium in Blijdorp. We hebben hier talloze vissen gezien in de meest uiteenlopende kleuren. Van inimini klein tot een halve meter groot.

En geloof het of niet, maar op een gegeven moment kwam er uit het water een zeehond het strand op! Daar stonden wij wel even van te kijken. Die heeft hier de hele dag lekker liggen zonnen. Ik dacht bij mezelf: 'je zal hem maar tijdens het snorkelen tegen komen. Ik zou waarschijnlijk een paniekaanval krijgen!'

En het meest bijzondere vond ik toch wel dat we gezwommen hebben met een zeeschildpad. Dit was echt mijn grootste wens: om te zwemmen met een zeeschildpad in Hawaii. Wij zwommen best een klein stukje van het strand af. Om ons heen waren weinig andere zwemmers. Opeens tikte Daryl mij aan en wees naar een grote zeeschildpad in het water. We zwommen er zo dicht naast! Wat een prachtige ervaring. Ik was helemaal gelukkig. Wat een prachtige dieren om in het wild tegen te komen. Zo bijzonder! Mijn dag kon niet meer stuk.

In de middag zijn wij naar Lanikai Beach gegaan. Een super mooi strand met knalblauw water en een wit strand.

Vandaag hebben wij Oahu verlaten en zijn wij aangekomen op onze nieuwe bestemming: Kauai. Wat ons gelijk opviel, was dat er geen flats en wolkenkrabbers hier staan. Daarnaast is alles zo groen! Dit eiland wordt ook wel de "Garden Isle"(tuin eiland) genoemd. De groene bergen zijn prachtig om te zien.

Wij hebben een prachtige accommodatie met alles erop en eraan. Er stond een welkomstkaartje met prosecco en chocolaatjes voor ons klaar. De gastvrouw heeft werkelijk aan alles hier gedacht. Onze accommodatie ligt op een prachtig complex aan de zee. Daarnaast heeft deze een bar en meerdere buitenzwembaden. Heerlijk!

Daarnaast hebben wij onze lunch gehaald bij de "Fish Express". Hier hebben wij voor het eerst pokébowl gegeten. Dit is een heel bekend Hawaiiaans gerecht. Het bestaat uit gemarineerde vis met rijst en groenten. Wij hadden er één gekozen me pittige tonijn. Deze was heerlijk!

De komende dagen ziet het weerbericht er niet heel veelbelovend uit. Daar zijn wij een beetje huiverig voor. Hopelijk is het allemaal heel plaatselijk en valt het uiteindelijk mee. Wij laten ons er in ieder geval niet door tegenhouden.

Wij hebben ook nog wat Hawaiiaanse woorden voor jullie:

Aloha: hoi en tot ziens. Maar ook liefde en affectie
E komo mai: welkom
Wahine: vrouw
Wikiwiki: snel

Liefs,
Daryl en Melanie

P.S.: we hebben weer nieuwe foto's en video's toegevoegd!

1. Rene:
    21 juli 2018
    Lees dat jullie er ontzettend van genieten en wat ziet het er prachtig uit zeker een mooie ervaring met die zeeschildpad op naar de volgende mooie ervaringen tot Wikiwiki zou ik maar zeggen 🤔💋
  2. Thea Giesbers:
    21 juli 2018
    OOOO wat mooi dat water en zee en die schildpad geweldig !
    En dan die Zee Leeuw geweldig die kan je toch gewoon aaien ..
    Wil alles aaien behalve kikkers en slangen maar wat een onder water avontuur was dit voor jullie en zo lief van die gast vrouw op jullie nieuwe bestemming wat heeft zij het goed geregeld netjes hoor complimenten .
    Veel plezier op het nieuwe eiland...
  3. Gerda:
    Gaaf die schildpad! Geniet ervan
  4. Anneke:
    21 juli 2018
    Aloha wat een belevenis zwemmen met een schildpad genieten maar
  5. Oma & Opa:
    21 juli 2018
    Wat hebben jullie weer veel meegemaakt op een dag. Mooie dingen gezien onder en boven water. Wij begrijpen die schildpad wel. Het was natuurlijk een mannetje en die zag een lekker vrouwtje (dat was jij) Daryl pas op zelfs onder water heeft zij belangstelling.
    Op het andere eiland ook heel veel plezier.
    Dikke kus van Oma & Opa
  6. Jolanda van der Meer:
    21 juli 2018
    Aloha lieverds! Wat een belevenissen weer. Wij hebben het idee dat we ook op Hawaii zitten door al die verhalen, foto's, filmpjes, app-berichtjes, telefoongesprekken en het facetimen haha. Heerlijk dat jullie zo genieten! Mel dat zwemmen met de zeeschildpad kan weer van je bucketlist af, wat bijzonder om mee te maken. De nieuwe accommodatie ziet er prachtig en schoon uit en wat een warm welkom met dat lieve briefje en de prosecco en chocolaatjes. We wensen jullie een hele mooie tijd op Kauai.
    Dikke kus van mama, papa en Amanda (de Ohana uit Nederland)