Diamond Head, Aloha shirts en strand!

19 juli 2018 - O'ahu, Verenigde Staten

Aloha allemaal,

We hebben weer een drukke dag gehad vol met nieuwe belevenissen.

Vanochtend zijn wij vroeg uit bed gegaan om de "Diamond Head" te gaan beklimmen. De "Diamond Head" is een vulkanische slakkenegel (soort grote krater) in Honolulu. Toen wij de trail gingen lopen was het gelukkig bewolkt en was deze goed te lopen. Het was een flinke klim naar boven, maar dan word je wel beloond met prachtige vergezichten. Vanaf de ene kant kijk je uit op de krater en vanaf de andere kant zie je de zee met Waikiki Beach. Echt prachtig!

Toen we de berg gingen beklimmen was het bewolkt. Hier baalden wij in eerste instantie van, maar op terugweg naar beneden ging de zon schijnen. Toen we zagen dat de mensen die nu omhoog moesten klimmen aan het ploeteren waren in de hitte waren wij blij dat het bij onze klim niet zo warm was.

Na "Diamond Head" zijn wij naar "Bailey's Antiques" gereden waar ze talloze Aloha shirts verkopen. Wat een leuk zaakje is dit zeg! Dit winkeltje is werkelijk waar helemaal volgepropt met de meeste kleurrijke en fleurige Aloha shirts.Je hebt ze werkelijk in allerlei vormen en maten en met de meest uiteenlopende prints.

In de middag zijn wij op het strand gaan liggen van Waikiki Beach. Hier zijn wij ook gaan snorkelen en hebben wij een aantal vissen gezien. Tijdens het snorkelen werden wij aangesproken door een man. Hij vroeg waar wij vandaan kwamen. Dus wij al een beetje van: waarom moet hij dat weten? Maar wij vertelden dat we uit Nederland kwamen. Hijzelf woont hier op Hawaii. Het blijkt een gebruik te zijn van Hawaiianen om te vragen waar je vandaan komt. Het is hun versie van onze "hoe gaat het?". Hij zei dat we achter hem aan moesten zwemmen iets dieper het water in, want daar had je beter zicht op de vissen. Op een gegeven moment kwamen zijn kinderen eraan zwemmen en ik gok zijn vrouw en die begonnen een praatje met ons te maken. Wij waren eigenlijk nogal argwanend om achter hem aan te zwemmen, maar vooruit wij volgden. Hij ging voor ons uit en wij met onze snorkelmaskers gingen er erachteraan. Hierbij hebben wij nog meerdere vissen kunnen spotten, maar ik had toch moeite om hem te vertrouwen. Ik dacht dit is misschien een afleidingsmanoeuvre was, zodat zijn vrouw of kinderen naar onze tassen op het strand konden gaan. Dus op mijn gemak zwom ik niet helemaal en hield dan ook onze tassen in de gaten. Uiteindelijk is er niets gebeurd en zijn wij weer terug gezwommen en hebben wij hem bedankt. Er was niets weggenomen. Er bestaan gelukkig ook nog vriendelijke en betrouwbare mensen. Wel weer een ervaring rijker!

Aan het einde van de middag hebben wij nog de winkelstraat afgestruind. Je hebt hier allerlei soorten winkels. Ook talloze restaurants, kleine eettentjes of foodtrucks. Erg gezellig allemaal! De sfeer is hier ook relaxt. Iedereen loopt in lekkere luchtige kleding en niemand lijkt haast te hebben.

En driemaal raden waar wij in de avond hebben gegeten? Weer bij Gyoza No Osho. Deze keer hebben we de gyoza's gegeten. We hadden geluk, want ze hadden deze avond een speciale actie: 3 porties gyoza + 1 portie gratis. Het was weer heerlijk!

Het weer is hier nog steeds bewolkt. Heel af en toe piept de zon erdoor, maar dat was maar zelden vandaag. Dat is het enige jammere. Verder is de temperatuur warm. Dus het is nog steeds heerlijk strandweer. We hebben af en toe wat regen vandaag gehad. Nu schijnt Hawaii vrij vaak last te hebben van dit weer, alleen deze week schijnt het wel erg veel bewolkt te zijn met wat meer regen. Maar dit weer zorgt er wel voor dat wij ook wat actiefs kunnen doen, dus de afwisseling is goed!

Vanavond hebben we nog even een wasje gedraaid. Dat kan hier prima in het complex waarin we verblijven.

Morgen hopen wij op een erg mooie plek te gaan snorkelen. Het blijkt dat het het mooiste is voor zonsopgang. Hiervoor moeten we alleen wel vroeg (4.45 uur) ons bed voor uit. Dus daar gaan jullie meer over horen!

Liefs,

Daryl en Melanie

P.S.: we hebben weer nieuwe foto's en video's toegevoegd.

1. Rene:
    19 juli 2018
    Weltrusten en morgen met snorkelen uitkijken voor sharks
  2. Anneke:
    19 juli 2018
    Aloha genieten maar hebben jullie ook een hawaiaans shirt gekocht? Snorkelse morgen
  3. Ellen:
    19 juli 2018
    Die activiteiten zijn wel nodig na zulke maaltijden haha
    Jullie kunnen het hebben hoor, geniet maar lekker van het eten en de reis.
  4. Fred:
    19 juli 2018
    Diep van binnen altijd de rechercheur. Prima , achterdocht is zeker in een vreemde omgeving op je plaats. Het kan zomaar deze prachtige vakantie vergallen , denk aan Sonja en Ton in Australië
  5. Jolanda van der Meer:
    19 juli 2018
    Bij jullie terugkeer weer een Hawaifeest, maar dan met originele Hawaishirts haha? Jullie benutten de dagen goed. Zo vroeg komen jullie thuis niet jullie bed uit om naar een zonsopgang te gaan kijken of snorkelen. Maar ja, er valt daar ook zoveel te zien en te ontdekken en jullie hebben er zo lang naar uitgekeken. Fijne dag en we zien de foto's en filmpjes wel weer, we kunnen niet wachten. Dikke kus mam en pap
  6. Oma & Opa:
    20 juli 2018
    Melanie & Daryl we lezen dat jullie het prima naar de zin hebben. Lekker eten en leuke dingen doen dat is wel een vakantie gevoel. Doorgaan zo.
    Dikke kus van Oma & Opa