Rondje O'ahu

18 juli 2018 - O'ahu, Verenigde Staten

Aloha allemaal,

Bedankt voor alle reacties op de vorige blog! Fijn dat jullie zo met ons meeleven.

De titel zegt het eigenlijk al: we hebben vandaag met de huurauto het eiland O'ahu rondgereden. Wij hebben de kofferbak volgeladen met onze zwemspullen, de camera's, veel water, en zelfs een bodyboard (van de Airbnb). We hadden het idee om af en toe bij een strand te stoppen om even te zwemmen en bij wat foodtrucks aan de North Shore te gaan eten. Echt wel ideaal om een huurauto te hebben! Het geeft je namelijk de vrijheid om te gaan en te staan waar je maar wilt.

Het eiland O'ahu heeft werkelijk een prachtige natuur. De hoge, groene bergen zijn  adembenemend om te zien. Wij zijn onderweg bij meerdere uitkijkpunten gestopt om van de mooie omgeving te genieten. Het eerste strand (Kailua Beach Park), waar wij zijn geweest, was ook zo mooi; een azuurblauwe zee met een wit strand. Zo uit een reismagazine. Wat wil een mens nog meer?

Daarna zijn wij richting de North Shore gereden. Onderweg hebben wij wat gegeten bij de "Shrimp Shack". Deze staat hoog aangeschreven door zijn lekkere garnalen in knoflook. Deze waren ook erg lekker. Dichter bij de North Shore zagen wij nog meer foodtrucks. Hier staat ook "Giovanni's". Dit is ook een bekende foodtruck waar je garnalen kunt eten. Deze hebben wij maar overgeslagen, omdat onze buiken nog vol zaten van de vorige garnalen. Wel heeft Daryl hier uit een kokosnoot gedronken.

Helaas was het vandaag zwaar bewolkt en hebben wij een aantal buitjes gehad. Gelukkig mocht dit de pret niet drukken. De temperatuur was nog steeds goed.

In de avond hebben wij in de buurt van onze Airbnb onverwachts echt heeeeerlijk gegeten. Op zoek naar een plekje om te eten kwamen wij spontaan een klein Japanse eettentje tegen. Het was helemaal niet groot en je zou het gemakkelijk over het hoofd zien. Hier heeft Daryl ramen op (noedelsoep met kip) en ik noedels met biefstuk puntjes. Dit was zo lekker! Wij hebben het idee om hier nog een keer terug te gaan en dan willen wij hier de gyoza's (een soort Japanse pasteitjes gevuld met vlees en groenten) proberen. Deze zagen er namelijk bij anderen op hun bord erg lekker uit, haha!

Morgen weer een nieuwe dag met nieuwe belevenissen!

Liefs,

Daryl en Melanie

P.S.: wij hebben foto's en video's toegevoegd.

1. Rene:
    18 juli 2018
    Door jullie verhalen zijn we er toch een beetje bij ja huurauto is slim zie je veel van het eiland en geeft je vrijheid om te gaan en staan waar jullie willen Garnalen in knoflook mmmmmm lekker
  2. Tineke:
    18 juli 2018
    Weer een hoop beleefd. Super leuk om te lezen. Mooie foto’s
  3. Janet Van der wel:
    Mooi hoor ! Geniet ervan! Liefs janet
  4. Thea Giesbers:
    18 juli 2018
    Wat leuk en ondanks de fam app is het zo wat uitgebreider om te lezen wat jullie allemaal beleven,die garnalen spraken mij natuurlijk erg aan haha,de foto's met Mel aan paradijs beach is pooster waardig maar ja die bewegingen haha, lezen jullie deze reactie's ook terug?
    Het weer is blijft zomers warm en heet al hadden we maandag een onweers bui.
    Het is wel erg raar te weten dat als wij wakker zijn jullie slapen.... nog last van tijdsverschil?
    dikke kus geniet er van wij denken allemaal aan jullie....
  5. Caroline:
    18 juli 2018
    Zon, zand, zee, lekker eten, alleen maar genieten van het prachtige Hawaï en dat doen jullie, foto's zijn fantastisch!! Ik geniet van jullie verhalen, dikke 💋💋💋Lien
  6. Oma & Opa:
    18 juli 2018
    Melanie & Daryl. Niet teveel eten allebei want anders kunnen jullie weer aan een nieuwe garderobe. Maar geniet er toch maar van.
    Dikke kus, Oma & Opa