Snorkelen bij Molokini!

5 augustus 2018 - Maui, Verenigde Staten

Aloha allemaal,

De snorkeltour is gelukkig vanochtend doorgegaan!!! Jippie! Wij hebben een hele leuke tour gehad (met Seafire Tours) met leuke, spontane bemanningsleden (alleen maar vrouwen, haha!).

De Molokini krater is een vulkanische krater midden in de oceaan. Het ligt vlakbij de kust van Maui en is onbewoond. Hier schijnt het water erg helder te zijn en kun je mooi snorkelen.

Van tevoren werden we gewaarschuwd dat de oceaan erg ruig was. Dit i.v.m. zeeziekte. Ik heb reispilletjes in mijn koffer, maar helaas waren we deze vergeten in te nemen. Daryl en ik hebben gelukkig nergens last van gehad en hebben allebei een sterke maag. Mensen naast en tegenover ons daarentegen trokken groen weg en een paar hebben overgegeven (gelukkig over de rand van de boot of in een emmer). Daryl en ik vonden de rit zelfs nog wel meevallen. Wij hebben ooit veeeeel erger meegemaakt in Zuid-Afrika (toen dachten we dat hier ons eindje lag) en in Gran Canaria. Ook toen viel bij ons de zeeziekte mee, dus wij kunnen er goed tegen.

Aan boord kregen wij flippers en snorkels aangereikt. Eenmaal aangekomen bij de krater moesten we de boot uitspringen het water in. Het water was erg blauw. Er waren vrij hoge golven en je springt echt midden in de zee het water in. Dat blijft altijd wel een beetje spannend, omdat je niet weet wat er onder je zwemt. Eenmaal in het water, was het water echt kraakhelder. Er zwommen meerdere vissen en er was veel koraal. Prachtig!

Na aan de voorkant van de krater geweest te zijn, gingen we naar de achterkant. Hier kun je onderwater goed zien dat de krater super diep is. Je kan de bodem van de zee ook niet zien, zo diep is het. Je voelt je hier zo klein. Dat blauwe water lijkt wel oneindig door te gaan.

Na hier gezwommen te hebben, zijn wij naar nog twee plekken geweest om eventuele zeeschildpadden te zien. Bij de eerste stop hebben wij nog met de snorkels op gedoken (nooit eerder gedaan. Tijdens het duiken voel je dan een erge druk op je oren. Onderwater moet je dan je neus dichtknijpen en snuiten om ze weer te laten 'poppen'. Dit verlicht de druk op je oren). Wij hebben toen in een grot onderwater een rif haai gezien. Ja, jullie lezen het goed: een HAAI! Wij konden hem niet heel goed zien, maar je zag hem wel degelijk liggen. Deze haaien schijnen ongevaarlijk te zijn en helemaal niet agressief. Als je een tijgerhaai tegenkomt, dan moet je je zorgen gaan maken. Daarnaast hebben we nog een aantal zeeschildpadden gezien.

Al met al hebben wij een super leuke ochtend gehad!!! Het was erg gezellig.

In de middag zijn wij nog ergens op een strandje gaan liggen. Alleen het waaide heel hard vandaag, dus we werden hier gezandstraald. Hier hebben we het dan ook niet lang volgehouden. Wel zagen we vanaf het strand zeeschildpadden in het water zwemmen. Zo dicht langs de kant zwommen ze. Dit blijft leuk! Ik kan er geen genoeg van krijgen.

Om 16:00 uur moesten we op de kamer zijn, omdat wij tickets wilden bestellen voor de Haleakala krater. Vanaf hier schijn je namelijk een prachtige zonsopgang te kunnen zien. Helaas zijn weken van tevoren alle tickets al uitverkocht. De eerstvolgende waren pas weer in september beschikbaar. Wij wisten niet dat je deze al zo ver van tevoren moest reserveren. We hadden op de site gelezen dat twee dagen van tevoren om stipt 16:00 nog last-minute tickets vrijkomen. En het is ons gelukt! We hebben tickets voor maandagochtend. Dit wordt alleen wel weer een vroegertje, want om 03:00 uur 's nachts moet je daar al heen, omdat het naar de krater nog een heel stuk rijden is. Je moet er wat voor over hebben!

Morgen kunnen we gelukkig wel uitslapen (als dit lukt!). Wij zijn van plan om morgen er een relaxt stranddagje van te maken.

Liefs,

Daryl en Melanie

1. Rene:
    5 augustus 2018
    Weer een prachtig verhaal weer veel meegemaakt en morgen weer vroeg opstaan dus voor jullie overmorgen xxxx
  2. Anneke:
    5 augustus 2018
    Aloha, weer een te gekke belevenis, de zonsopgang morgen zal zeker spectaculair zijn.Genieten maar,gr.
  3. Oma & Opa:
    5 augustus 2018
    Hallo Melanie en Daryl. Het kan allemaal niet op. De ene na de andere belevenis. Fijn dat die haai geen trek had in een versnapering zoals jullie twee. Prachtige foto`s met jullie onderwater camera. Het blijft genieten. Morgen houden jullie een rustdag en gelijk hebben jullie.
    Dikke kus van oma en opa
  4. Jolanda van der Meer:
    5 augustus 2018
    Aloha, wat een ervaring weer dat snorkelen! Mel, jij zou zo de hoofdrol in "De Kleine Zeemeermin" kunnen spelen haha. Dar, staat leuk die zwembroek uit Portugal met schildpadden erop, maar nu komt er helaas geen echte zeeschildpad in de buurt. Wel spannend hoor dat snorkelen en niet weten wat er onder je zwemt. Bij het woord HAAI zouden wij al in de boot gesprongen zijn, maar jullie proberen hem nog op de foto te krijgen brrr. We zijn blij dat jullie morgen lekker gaan relaxen, dan kunnen wij ook even relaxen. Dikke kus en liefs van ons