Zonsopgang Haleakala Crater!

7 augustus 2018 - Maui, Verenigde Staten

Aloha allemaal,

Vandaag de laatste blog uit Maui! Ook al zijn wij al even op Hawaii, naar ons idee vliegt de tijd! Misschien omdat we ook zo veel ondernemen, maar er is hier ook zo veel te zien en te doen!

Gisteren hebben we nog even aan het strand gelegen. We hebben geprobeerd uit te slapen, maar om half 8 waren we alweer klaarwakker. We zijn niet te laat gaan slapen in de avond, omdat we er namelijk een paar uur later uit moesten om de zonsopgang bij de Haleakala Crater te bewonderen.

Half 1 's nachts hadden we onze wekker gezet (dit viel wel een beetje tegen. We lagen net in onze remslaap). Het is namelijk nog een stukje rijden naar de top van de krater toe.

Eenmaal in het park aangekomen, was alles zo muisstil. We waren één van de eersten. We parkeerden onze auto om ongeveer half 4 bij de top en zijn toen met een trap naar boven gelopen. Ik heb met open mond naar de lucht gekeken, want boven ons waren duizenden sterren te bewonderen! Zo mooi! We hebben zelfs meerdere vallende sterren gezien. Ik blijf dit altijd zo fascinerend vinden!

Boven aan de top was het wel errrrrgggg koud! Het kan hier namelijk tegen het vriespunt aanzitten. Dit i.v.m. de hoogte. We zaten namelijk ongeveer op 3000 meter hoogte. We stonden allebei te rillen als een rietje. We hebben zelfs mensen met teenslippers zien lopen en konden ons niet voorstellen hoe koud zij het wel niet moesten hebben.

Rond een uur of half 6 begon je de horizon lichtjes oranje te gaan zien kleuren. Dit veranderde steeds meer van kleur wat echt een prachtig gezicht was! En dan eindelijk om 5 voor 6 piepte het eerste stukje van de zon boven de horizon uit. Langzamerhand zag je de zon naar boven komen schuiven en banen met licht verspreiden. Zo mooi! Weer een ervaring rijker. Het heeft ons een nachtrust en afgestorven tenen van de kou opgeleverd, maar het was het waard!

Mocht je nieuwsgierig zijn naar wat wij gezien hebben? Via de link hieronder kan je een timelapse (versneld filmpje) zien dat wij gemaakt hebben tijdens de zonsopgang.

(Als het goed is kan je er op klikken en opent het filmpje automatisch. Lukt dit niet? Dan de link even kopiëren en vervolgens plakken in de bovenste witte balk van een internet pagina. Dan op 'enter' klikken. Het filmpje verschijnt meteen, je hoeft hem dan alleen nog maar te starten. Veel kijk plezier!).

Hierna zijn we het park uitgereden en zijn wij vlakbij onze accommodatie wat gaan eten. Het was alweer hartstikke warm. Liepen wij hier met onze lange broeken en bergschoenen, maar ik vond het prima. Mijn tenen waren namelijk nog steeds gevoelloos!

Rond half 10 kwamen we aan bij de accommodatie en zijn wij nog even anderhalfuur slaap gaan pakken, want we waren versleten.

In de middag zijn wij naar een strandje gereden en hebben we in de zon nog lekker een boek zitten lezen. Bij dit strand was de zee iets te ruig, dus hebben we niet meer gezwommen. Wel zagen we talloze krabbetjes op het strand die holletjes aan het graven waren. Echt een grappig gezicht. In de zee hebben  we ook nog meerdere schildpadden gespot die af en toe hun koppie boven het water staken om lucht te happen.

Maui was weer een prachtig eiland en ook weer zo divers! We hebben hier prachtige dingen gezien en hebben genoten van elke dag. Morgen vliegen we naar Big Island. Weer een nieuw avontuur. Wij zijn benieuwd wat voor invloed de vulkaanuitbarsting van een aantal maanden geleden nog heeft. Wij gaan het meemaken en jullie gaan het natuurlijk horen!

Liefs,

Daryl en Melanie

1. Rene:
    7 augustus 2018
    Op naar Big Island goeie vlucht en vooral voorzichtig daar aub bij die vulkaan ! Xxx
  2. Ellen:
    7 augustus 2018
    Prachtig! Ja je moet er iets voor over hebben. Voortaan maar een kruik mee😉
    Veel plezier op Big Island. Liefs El
  3. Sonja en ton:
    7 augustus 2018
    Fijn hoor zo'n verslag met foto's en filmpje kunnen wij lekker warm zitten en uitslapen😜😂
  4. Anneke:
    7 augustus 2018
    ALOHA, Wat een een belevenis weer daar boven op die berg op naar nieuwe ervaringen op big island, gr.
  5. Oma & Opa:
    7 augustus 2018
    Hallo Melanie en Daryl. Dat jullie rilde van de kou is jammer maar het was het wel waard.
    Gelukkig hebben jullie het allemaal vast kunnen leggen. Prachtig filmpje en foto`s. Een goede vlucht naar Big Island.
    Dikke kus van oma en opa.
  6. Diana:
    7 augustus 2018
    Aloha Wat een belevenis midden in de nacht met die zon op gang .heb ook het filmpje gezien geweldig. Dat zijn de koude voeten wel even waard.prachtig.
    Wat zijn de plannen voor de vlg dag. Geniet er nog naar even van .❤👄