An amazing experience!

15 juli 2015 - Mokopane, Zuid-Afrika

Lieve allemaal,

Ik blijf het zo leuk vinden dat jullie onze blog volgen! Ik heb er gewoon zin in om elke keer het volgende stukje te schrijven!

Vanochtend vroeg vertrokken bij de lodge De Stille Woning. Nog even met de eigenaar gesproken, een echte Zuid-Afrikaan. Hij sprak ook gewoon Afrikaans tegen ons en we konden hem verstaan. Wat klonk dit grappig zeg. Net oud Nederlands. Voor dankjewel zei hij constant "dankie, dankie". Echt leuk! Na het heerlijke ontbijt, waren we klaar om op reis te gaan. Natuurlijk kende de navigatie het adres niet, maaaar wees niet bang we hadden een routebeschrijving van het reisbureau gekregen. Wat een mooie route hebben we gereden! De panorama route. Prachtig die bergen en het landschap! We keken onze ogen uit!

Geloof het of niet maar we zijn in één keer goed gereden naar onze volgende accomodatie. Onze bestemming was het African On Footcamp een Klaserie Private Game Reserve. Op de weg hiernaartoe zagen we al giraffen, zebra's en apen. Wij natuurlijk helemaal hysterisch, zo blij waren we. Eenmaal daar aangekomen, kregen we een warm welkom. We werden ontvangen met een heerlijk fruitig drankje. Onze koffers werden naar ons huisje gebracht, genaamd "Hardekool". Een huisje met een rieten dak. Ook aan de binnenkant zie je het riet van het dak. We hebben uitleg gekregen hoe alles in dit kamp in zijn werking gaat. In de huisjes heb je bijvoorbeeld geen stopcontacten om iets op te laden. Dit moet je in de gezamenlijke ruimte doen.

De kamer zag er erg netjes uit, maar het is echt back to basic. Wat wij juist wel weer erg leuk vinden! We hebben na onze aankomst wat uitgerust. Om half 3 (best laat) gingen we lunchen. We hebben ook de andere gasten ontmoet. Dit is een klein groepje. De groep bestaan uit ons, 1 stel uit Engeland (die zijn afgelopen zaterdag getrouwd en zijn hier op huwelijksreis), 1 stel uit California (een beetje onze leeftijd), een jongen uit Los Angeles en 1 man uit New Jersey. Met deze groep zouden we onze eerste safari beleven. Onze gids was Greg. We gingen met z'n allen in een open jeep de wildernis in. Jeetje wat was dit gaaf! We hebben zebra's, buffels, impala's, een das, een wilde hond, een steenbok, wilde zwijnen en jawel leeuwen gezien!

De wilde hond had zelfs een puppy. Greg werd er helemaal emotioneel van, want wij waren de eersten die deze puppy hadden gezien. Dit was erg uniek. Greg hield via een portofoon contact met andere wagens. Het voelde even of ik weer aan het werk was! Op een gegeven moment kwamen wij een andere jeep tegen en Greg en die andere gids hadden het maar over impala's. Dar en ik dachten al, wat is hier nou zo bijzonder aan? Die zijn we al meerdere malen tegengekomen! Maar wat bleek, ze zeiden geen impala's maar ingala's. Met dit woord bedoelen ze leeuwen. En ja hoor, komen we bij een plas water twee drinkende leeuwen tegen. Zo ontzettend gaaf! Ze keken niet op of om. Eén van de leeuwen liep ook gewoon vlak langs ons. Wat een ervaring!

Hierna heeft Greg ons naar een open veld gereden waar we goed de sterrenhemel konden zien. We hebben nog nooit zoiets moois gezien! De hele lucht is gewoon bezaaid met allemaal kleine lichtjes! De hele melkweg konden we zien. Gewoon bizar! Greg liet ons zien welk lichtje Venus was en welke Jupiter. Deze lagen dicht bij elkaar. Ook liet hij de Sudden Cross zien. Als je een lijntje tussen deze sterren trekt zie je een kruis. Naast de Sudden Cross had je twee andere sterren. Wanneer je een lijn trekt tussen deze twee sterren en een lijn vanaf de sudden cross en deze lijnen kruisen elkaar kom je uit op het zuiden. Dan weet je dat daar het zuiden is. Ook liet hij ons de Scorpion zien. Het was werkelijk adembenemend! En geloof het of niet, maar perfecter kon het niet: we zagen een vallende ster. Wat hadden wij een geluk zeg. Wat was dit mooi. Je zag hem echt gewoon vallen. Hij liet een heel lichtspoor na. Gewoon prachtig!

Na deze geweldige drive werden we opgewacht met warme washandjes voor onze handen en een likeur, omdat het erg koud was geworden. Daarna zijn we gaan eten. We kregen vooraf een soort groentepap. Ik was er niet kapot van, maar Daryl vond het lekker. En als hoofdgerecht Chicken Pie en iets van kaas in de schil van een uitgeholde vrucht en sla. Dit was wel erg lekker allemaal. We hebben met ze allen wat nagekletst en hebben net even lekker gedoucht. Op de achtergrond hoor je af en toe geluiden. Net hoorden wij bijvoorbeel hyena's. Zo cool!

Morgenochtend worden we vroeg gewekt, want om half 7 gaan we op wandelsafari. We kunnen nu al niet wachten! Wat een geweldigde dag hebben we achter de rug. We moeten onszelf af en toe gewoon even knijpen, want het lijkt ook allemaal zo onwerkelijk. Het is ook bijna niet in woorden uit te drukken wat we hier allemaal beleven. Wij gaan nu slapen.

Weltruste en tot het volgende verhaal!

Liefs,
Daryl en Melanie

1. Rene:
    15 juli 2015
    Mel en Dar weer een mooi stuk ik heb het gevoel dat ik erbij ben ook knap dat Daryl blijkbaar tot 14.30 kan wachten met de lunch haha zullen wel prachtige foto's worden met de camera ik wacht al weer met smart op het volgende stuk en ben benieuwd naar de dieren die jullie zien en natuurlijk de eet ervaringen xxx Pa
  2. Rene:
  3. Ronald & Jantine:
    15 juli 2015
    Wat heerlijk dat jullie zo genieten! En yeah niet verdwaald, dan kan je tante met een gerust hart gaan slapen. Weet trouwens het tijdsverschil niet, maar zeg toch maar truste en tot morgen x
  4. Sonja en ton:
    Mel en daryll
    Wat leuk dit allemaal te lezen onze herinneringen komen ook gelijk terug en sommige dingen ook herkenbaar we weten het , het is een heel mooi land elke meter is mooi , geniet ervan en ook wij kijken uit naar het volgende verhaal , leuk hoor
    Dikke kus. Sonja en ton
  5. Ellen:
    16 juli 2015
    Het is zo ontzettend leuk om te lezen wat jullie allemaal beleven.
    Weer een mooie dag gehad en ja, lijkt mij ook erg onwerkelijk, ik geloof dat je jezelf af en toe moet knijpen..haha
    Een fijne wandelsafari en we kijken alweer uit naar het volgende verslag en de mooie foto's. xxx
  6. Caroline:
    16 juli 2015
    Lieve allebei, wat een belevenis voor jullie, en wat een belevenis voor ons om jullie enthousiaste verhalen te lezen, helemaal top!! De wandel safari begint zo......heel veel plezier vandaag, ik kijk uit naar het verslag van vanavond. Caro. XXX
  7. Dewie:
    hey daryl en melanie,
    super leuk om de verhalen te lezen, ik geloof dat ik dit over een aantal jaren ook wel een keertje wilt doen, moeten de kids wel iets groter zijn :)
    geniet ervan! x van dewie
  8. Oma & Opa:
    16 juli 2015
    Wat een verhaal. Jullie maken leuke dingen mee.
    We kijken elke dag weer mee naar jullie verhalen.
    Kusjes van ons.
  9. Tineke:
    16 juli 2015
    Hoi wat een geweldig verhaal en dit word een reis om zeker niet te vergeten .Wat maken jullie heel veel mee.Lekker slapen misschien zijn jullie inmiddels al op wandelsafari.Succes en tit het volgende reisverslag.
  10. Lenie en Gerrit Cooijman:
    16 juli 2015
    Dat is wel wat anders dan Nederlandse konijnen langs de kant van de weg. Leuk je verhalen. XXX
  11. Thea Giesbers:
    Hallo Zoon en Dochter lief,

Voor mij is het hier elke dag weer van... zou er al een nieuw verhaal op het blog staan ? Zo super leuk om jullie belevenissen mee te mogen maken dat het soms net echt is !
    O wat fijn bij thuiskomst meteen die Groenten Pap maken voor Daryl hij kan zijn lol op met zijn " Engels " al hoewel dat niet zo moeilijk is natuurlijk uhuum hij kan het net iets beter zullen we maar zeggen wat een geweldige dingen hebben jullie mee gemaakt amazing / weer super benieuwt naar de foto's !
    En natuurlijk het volgende verhaal kan Meester Daryl ook een keer een stukje schrijven ??
    Dikke kus van Thea en de Nederlandse Z00 ... ps de zomer komet hier weer even terug na de herfst in de zomer !
  12. Diana:
    16 juli 2015
    Wat hebbenwij vanochtend weer genoten van jullie verhaal. We kijken er echt naar uit wat jullie die dag weer hebbenwij gezien en beleefd. Ga zo Door. Het net wij ook op vakantie toezien. Geniet en tot Morgen .xxx
  13. Anneke:
    Hallo Melanie en Daryl,

Heb veel bewondering voor je schrijfkunst heb het idee dat we er allemaal bijzijn. Jullie zullen ongetwijfeld nog heel veel mooie dingen beleven/meemaken. Geniet ze, lieven groeten,
  14. Jolanda van der Meer:
    16 juli 2015
    Hi lieve schatten, wat is het toch handig dat internet! Geweldig om te lezen dat jullie het zo leuk hebben, zo zijn we er toch een beetje bij. Kreeg gister ook zo'n enthousiast berichtje: "mam nog nooit zoiets gezien, die sterrenhemel was zo mooi". Dat wil ik geloven hoor! Als het in Afrika donker is, dan is het ook pikkedonker. Hier hebben we altijd nog licht v.d. lantaarns, huizen enz. Zal idd indrukwekkend zijn zo'n sterrenhemel. Wel raar dat het bij jullie om 6 uur al donker is he?! Maar ja, het is winter in Afrika. Kijk al uit naar jullie volgende verhaal (Mel je schrijft fantastisch) en foto's. PS: pap is jullie niet vergeten hoor, maar hij is alleen maar aan het werk en komt pas 's avonds heel laat thuis. Ik houd hem op de hoogte. Knuffel van ons. xxx