The big 5 en meer!

16 juli 2015 - Kruger Park, Zuid-Afrika

Hoi allemaal,
Jeetje wat een dag weer! Het lijkt wel of midden in een droom zitten! Vanochtend vroeg opgestaan om 5:30 uur voor onze walking safari. Blijkbaar hadden we wel een stopcontact in onze hut, maar deze kun je niet echt gebruiken. Ik natuurlijk eigenwijs. Ik dacht ik moet mijn haren stijlen. Dus ik mijn stijltang in het stopcontact, slaan alle stoppen op het hele kamp eruit! Oepsie... Dus conclusie: geen gestijlde haren. Om half 7 begon onze tour. Dit was gewoon precies in hetzelfde gebied, als waar wij gisteren gereden hadden en waar we dus ook de leeuwen en alle andere dieren hadden gezien. Best spannend dus, want je weet niet wat je kunt tegengekomen. Deze tocht was erg interessant en leerzaam. Onze gids Greg leerde ons over de sporen die in de grond zichtbaar waren en over de bomen die er groeien. Ook vertelde hij aan ons welke poep van welk dier afkomstig is. Hij raapte ook gewoon de poep op en trok het uit elkaar om te laten zien wat de dieren gegeten hadden. Lekker fris, haha! Ook gaf hij ons blaadjes van een bepaalde boom die we konden eten. We kwamen er pas later achter dat hij met diezelfde poephanden ons die blaadjes had aangereikt. Goed voor het immuunsysteem moeten we maar denken!

Tijdens de tocht zijn we niet echt dieren tegengekomen, wel een aantal vogels. We hoorden bijvoorbeeld een getik. We keken om waar het vandaan kwam, bleek het dus een specht te zijn. Erg leuk om te zien! Deze tocht duurde ongeveer 3,5 uur. Na deze toch hebben we ontbeten en daarna hadden we wat tijd voor onszelf. We hebben heerlijk gerelaxt bij het zwembad op de ligstoelen.

Op een gegeven moment kwam Greg naar ons toe en hij zei dat er in de buurt een witte leeuw was gezien en of wij hier mee naartoe wilden gaan. Dit wilden we natuurlijk allemaal. Wij hierheen gereden, maar helaas geen witte leeuw aangetroffen. Wel zagen we in de verte olifanten, wat natuurlijk ook super gaaf was!
We hadden als middageten eten een hamburger. Dit was erg lekker!

Om 4 uur gingen we een afternoon drive maken. En jahoor, een betere tour dan dit konden we niet hebben! We kwamen bavianen, neushoorns, giraffen, steenbokken, buffels, olifanten, jakhalzen, een luipaard en alsnog de witte leeuw tegen! We hebben gewoon in één safari de Big Five gespot (leeuw, buffel, luipaard, neushoorn en de olifant)! We stonden met de open jeep nog geen 5 meter van de olifant. Wat een gigantisch beest! Prachtig! Hier hebben we ook allemaal foto's van gemaakt. Ook hebben we een witte leeuwin gezien. Deze blijken super zeldzaam te zijn! Zo gaaf dat we deze gezien hebben. Wij boffen maar! Ze liep ook gewoon maar ongeveer 3 meter bij ons vandaan! Gewoon zo dichtbij.

En die sterrenhemel... *zucht* Je raakt werkelijk niet uitgekeken! Natuurlijk was de melkweg weer boven ons uitgespreid en wat een lichtjes. We zagen zelfs 2 satellieten door de lucht vliegen. Gewoon bizar! En geloof het of niet, maar we hebben maar liefst 2 vallende sterren gezien! Het is hier een paradijsje!
Na de tour werden we weer opgewacht met warme washandjes en een lekker ander likeurtje.

Het avondeten bestond uit rijst, iets wat leek op zoete aardappel en vlees met allemaal botten erin. Apart, maar op zich wel lekker! Hahaha!

En waar ik nu lig is helemaal fantastisch! We liggen in een boomhut! Deze ligt een stuk van het kamp vandaan. We mochten hier dan ook niet alleen naartoe lopen en morgenochend worden we opgehaald. Zo ontzettend gaaf! Je hoort allemaal geluiden van dieren. We horen de hele tijd al hyena's, een knorrend/grommend ander geluid en met de zaklamp zagen we jakhalzen voorbij rennen! Voor de boomhut ligt ook een grote hoop olifantenpoep, dus wie weet wat we nog gaan horen of zien vannacht. De boomhut heeft wel een rieten dak, maar geen muren. Alleen een soort van houten hekje. We zullen later nog wat foto's ervan toevoegen!

Wij gaan nu genieten van alle geluiden en ons uitzicht!

Dikke kus uit het paradijs!
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ellen:
    17 juli 2015
    Wat een geweldige dag voor jullie, heel veel verschillende dieren gespot en dat wil je als je op safari bent!
    Ik hoop dat jullie lekker geslapen hebben, ik zou geen oog dicht gedaan hebben met al die geluiden om me heen....haha
    Maar wat een belevenis ook om in een boomhutten te slapen.
    Weer een fijne dag vandaag! xxx

Oh ja Mel, je bent ook om op te vreten zonder gestyled haar hoor....dus laat die foto's maar komen!
  2. Oma & Opa:
    17 juli 2015
    Wat een zeldzame dag. Even over de witte leeuwin, die hebben ze voor jullie van tevoren in de witkalk gezet. (ha,ha,)
    Prachtig om zoveel verschillende dieren zo dichtbij te mogen zien. Wij denken dat jullie in de boomhut niet veel geslapen zullen hebben, bang dat er een wildbeest tussen jullie in kwam liggen. Weer een fijne dag. Kusjes van ons.
  3. Anneke:
    17 juli 2015
    Wat een mazelaars zijn jullie met het zien van zoveel wild en een soort albino leeuw/in, Zal niet veel van slapen komen daar in die boomhut bij ieder geluidje zijn benieuwd waar daar te zien zal zijn. geniet ze daar in het paradijn, lieve groeten xxx
  4. Jolanda van der Meer:
    Hallo Rangers,

Wat een avontuur maken jullie samen mee! Ik ga wel met je moeder de big five in Blijdorp of Beeksebergen bekijken (grapje). Ik ben erg benieuwd naar de foto's. Hebben jullie nog wel voldoende geheugenkaartjes voor alle foto's? Overigens is het thuis wel stil en mis ik ook de krantenjongen. Vanwege de vakantietijd, ben ik veel aan het werk. Uiteraard hoor ik alle verhalen van Mama. Veilige reis naar jullie volgende avontuurlijke bestemming!! Dikke knuffel allebei van (schoon)papa xxx.
  5. Jolanda van der Meer:
    Goodmorning Africa!
    Het bovenstaande verhaal staat 2x op jullie blog, dus ik reageer maar even hier. Ik word zo blij van jullie enthousiaste verhalen en apps. Wat bijzonder om al die dieren al te zien voordat jullie in het Krugerpark zijn en om onder de afrikaanse sterrenhemel te slapen. Je schrijft heel realistisch Mel, net of we er bij zijn....ga zo door meid. Trouwens echt een actie voor jou he....gewoon het hele electriciteitsnetwerk in zo'n kamp platleggen haha....
    Geniet van de rit naar het Krugerpark....enne niet verdwalen he?! Dikke kus voor jou en Dar mam xxx
  6. Diana:
    17 juli 2015
    wat een belevenis voor jullie en dat slapen in zon boomhut met alles om je heen. geweldig en dat slapen onder de sterrenhemel geweldig. je verhalen zijn weer geweldig ga zo door, xx
  7. Thea Giesbers:
    17 juli 2015
    oooo my Goss die Sterren Hemel wil wat heeft Daryl je nog niet ten huwelijk gevraagt daar Mel,had toch wel heel apart geweest!
    Dat overkomt niemand daar, maar mannen denken daar helaas denk niet bij na haha misschien een hint ...
    Geweldig al die dieren en arme ik die zo graag aan een Olifant zijn zijn slurf wil zitten ! zo dicht bij komen ze dus helaas niet.
    Wilde dieren / de mannen zijn weer thuis inc.Tamar opgehaald !
    maar de verkeren in een staat van wakker en slapen met hun Jetlag waar ze zogenaamd geen/ wel last van hebben!
    Heb al 2 weken een soort Jetlag,met Stacey maar ach ook dat gaat weer over.Jullie moeten daar als nog vroeg uit de veren arme Melanie.... dikke kuz voor allebei.. Thea XX
  8. Amanda:
    Lieve Mel en Dar,
    Wat een fantastisch verhaal weer! Wat maken jullie gave dingen mee. Ik vind het leuk dat jullie ons zo op de hoogte houden. En de big 5 moet je natuurlijk zien als je in Afrika bent he! Ik ben gister met je autootje naar mn werk gereden, hij rijdt lekker hoor. Als jij terug in Nederland ben dan stap jij bij de bijrijdersstoel in omdat je gewend ben om links te rijden hahah. Het is wel stil hier thuis hoor zo zonder jullie. Nog veel plezier en ik hoor van jullie xxx