Nu naar Cradock!

28 juli 2015 - Cradock, Zuid-Afrika

Hoi allemaal,

Vanochtend vroeg om half 8 vertrokken uit Bloemfontein. Onze volgende accommodatie, Die Tuishuise, was namelijk ongeveer 5,5 uur rijden. Onderweg was weer een heel ander landschap. Het lijkt wel of we elke keer in een ander land op vakantie zijn! Het gaf ons een beetje een gevoel dat we in Texas reden (ook al zijn we daar nog nooit geweest, haha). Het landschap is ook elke keer zo uitgestrekt en die bergen en die begroeiing... Wat mooi! Eenmaal aangekomen in Die Tuishuise kregen we het huisje: Karoo Morning. En wat is dit leuk zeg! Het is echt een soort van huisje. Een grote slaapkamer, een grote badkamer met een badkuip en douche, een keukentje met eettafel, een woonkamer, een zitkamer, een slaapkamer, een tuin en een eigen oprit, hahaha! En dat voor 1 nacht! We treffen het! Het is ook zo leuk ingericht. Het is helemaal in oude sferen ingericht. Echt heel erg leuk gedaan!

In de middag zijn we naar het Zebra National Park gegaan. En de naam doet er eer aan, we hebben namelijk veel zebra's gezien! Weer een erg mooi en uitgestrekt park! Morgenochtend gaan we hier weer heen, want dan gaan we met een gids de Sans rotschilderingen bekijken. Ben benieuwd!

Naast Die Tuishuise zit er ook een soort van Spa. Deze zou om 5 uur in de middag dicht gaan. Om 5 voor half 5 wilden wij misschien toch nog een massage als ze plek zouden hebben. Maar ze hadden maar plek voor 1 persoon. Dus Daryl heeft zijn plekje aan mij afgestaan (lief van hem he?!). Hier heb ik een heerlijke rugmassage en scrub gehad! Heerlijk! Voor een half uur was dit 220 rand (ongeveer 15 euro!!!). Dit krijg je in Nederland voor dit geld niet hoor, haha.

We hebben het hier nog steeds erg naar ons zin en zijn benieuwd naar wat we allemaal nog gaan meemaken!

Liefs,
Daryl en Melanie

1. Rene:
    28 juli 2015
    Lieve Mel en Dar Die Thuishuise leuke naam voor een woning trouwens lijkt veel op IQ haha nou veel km gereden weer en weer een nieuwe wereld veel plezier nog en dikke xxx Pa
  2. Lenie en Gerrit Cooijman:
    28 juli 2015
    Wat een avonturen. Maar even lekker bubbelen is ook fijn. Xx
  3. Thea Giesbers:
    Hoi Liefies,

Wat hebben jullie weer een km afgelegd en zover van huis beseffen jullie dit ook ?
    Heb hier ook klein Afrika gehad Sem en Tom hadden een muis gevangen ik had dit niet gezien weet ook niet waar die vandaan kwam maar, hij lag dood i.de garage op een krabplatoo en ze stonden er om heen ook Stacey,dacht wag is dit voor vergadering MUIS was dood ! Gelukkig was Lien onderweg we moesten naar puppycursus zij heeft vaker gehad met een vorige kat! Muis ligt nu in de klikobak!Wie Muis heeft dood gemaakt vertellen ze niet ! Gelukkig eten ze muis niet op zoals bij jullie alles wordt opgegeten!
  4. Jolanda van der Meer:
    28 juli 2015
    Hallo globetrotters, leuk dat jullie zo'n mooi huisje hebben en dat jullie het zo fijn hebben samen. Geniet nog maar even, de dagen vliegen nu voorbij en voor jullie het weten zitten jullie weer bij ons in jullie tuishuise haha. Wij zijn vanavond bij oma en opa geweest en tante Janet was daar ook. Zij is ook weer terug van vakantie. Was gezellig. Jullie welterusten en morgen weer veel plezier in het Zebra park. Dikke kus kindjes van me. xxx
  5. Ellen:
    29 juli 2015
    Wat geweldig dat het allemaal zo afwisselend is, die landschappen. Dan blijft het spannend, zeker op zo'n lange reis.
    Als jullie, straks weer in Nederland, even naar de Martinitoren willen, dan is dat peanuts.....haha
    Bloemfontein vergeet je maar weer gauw, fijn dat jullie nu weer wel zo leuk zijn terecht gekomen in Tuishuise.
    En Mel nu heb jij Daryl toch wel even gemasseerd he?! Ja dan kan ik begrijpen dat hij zijn plekje af staat....haha
    Nog veel plezier en veel ah's en oh's.....xxx
  6. Sonja en ton:
    Hallo Reizigers,
    Hier even een berichtje vanuit Rezoord waar de herfst is toegetreden koud onweer regen(dus jullie zitten goed daar haha)
    Wij kunnen er inderdaad nog vaak over hebben het lijkt inderdaad of je daar iedere streek een andere vakantie beleven zodra je een berg over gaat heb je weer een ander prachtig land geniet ervan het zal net zoals ons een hele mooie ervaring blijven gr S&T
  7. Oma & Opa:
    29 juli 2015
    Fijn dat de dag van gisteren weer zo leuk was al moest je wel er een stukje voor rijden. Lekker zo'n scrub beurt hé Melanie.
    Nog veel plezier samen en dikke kus van ons.
  8. Diana:
    29 juli 2015
    Hier is het koud en regen. Geniet van alles want de tijd gaat heel snel. Voor je het weet zijn jullie weer hier. Even nog niet aan denken. Leuk al die verschillen kamer, huis, hut. Geweldig. Xxxx
  9. Anneke:
    hi Melanie en Daryl,

Prachtig die verschillen in natuur en cultuur. Op naar de Kaap.
    Geniet ze. groetjes Anneke
  10. Caroline:
    29 juli 2015
    Hoi twee afrikaantjes. Benieuwd wat jullie nog meer gaan beleven deze dagen. Tot nu toe was het één groot avontuur. Geweldig om het op deze manier te volgen. Dikke XX