Aloha opstartproblemen!

17 juli 2018 - Waikiki, Verenigde Staten

Aloha allemaal,

Wij zijn op Hawaiiaanse bodem! Het is een flinke reis geweest, maar dan ben je wel in het paradijs; Hawaii! Doordat Hawaii zo ver verwijderd ligt van Nederland, gaan wij terug in de tijd. Het is hier 12 uur vroeger dan in Nederland. We zijn dus zondagochtend vertrokken en kwamen zondagavond hier aan. De reis is gelukkig goed verlopen. Alleen onze overstap van San Francisco naar Hawaii was nogal spannend qua tijd, maar ook dat hebben wij gelukkig gered.

Echter, eenmaal aangekomen op Honolulu Airport (eiland Oahu), bleken onze koffers nog in San Francisco te staan. Worst nightmare, aangezien mijn hele leven ongeveer in die koffer zit, haha! Gelukkig werd ons verteld dat de koffers de volgende dag rond een uur of 12 's middags in Honolulu zouden aankomen. Dit was nog te overzien. We kregen wel netjes een kit met een tandenborstel, tandpasta, deo etc. mee.

Hierna zijn wij onze huurauto gaan ophalen: een Ford Focus. Met de huurauto zijn wij naar onze Airbnb toe gegaan in Waikiki. De Airbnb is schoon en alles is er goed geregeld. Omdat we hier verblijven hebben we een 'gratis' parkeerplek in de bijbehorende parkeergarage. Hiervoor hebben we een kaart waarmee we van de parkeergarage het flatgebouw in kunnen gaan. Helaas was deze kaart verbogen en zat er een kras op de magnetische strip, waardoor de deuren niet open gingen met de kaart. Hierdoor moesten we van de 3e verdieping helemaal terug naar beneden lopen, en om de parkeergarage heen naar de ingang van het flatgebouw. Als je dan alles gehad denkt te hebben; koffers zijn niet aangekomen en je parkeerkaart is stuk, dan heb je het mis. Ik dacht in de kamer namelijk lekker te gaan douchen, aangezien we ongeveer al 30 uur wakker waren. Maar helaas verliep dit niet helemaal vlekkeloos. Ik dacht de douchekop iets naar beneden te buigen, want anders was gelijk de muur tegenover de douchekop nat, maar deze kwam gelijk met een noodgang van de muur af. Eindresultaat: douchekop afgebroken en nog niet kunnen douchen. Dit is gelukkig meteen de volgende dag door de eigenaren gerepareerd. Ook hebben we een splinternieuwe parkeerkaart gekregen - erg netjes!

Vandaag (maandag) zijn wij de ochtend begonnen met een strandwandeling - heerlijk! Al die surfers in het water is zo gaaf om te zien! Overal vind je hier surfers of mensen die dit onder de knie proberen te krijgen. Daarna zijn wij wat gaan eten bij Eggs 'n Things. Dit schijnt een erg bekend zaakje te zijn waar je lekker kunt eten. Er stond wel een wachtrij tot aan buiten op de stoep, maar dit verliep allemaal best vlotjes. Ik heb hier een Acai bowl gegeten. Dit schijnt typisch Hawaiiaans te zijn. Het is een soort ijskoude smoothie (soort ijs) met fruit, kokossnippers en granola. Het was erg lekker. Daryl had bananen pancakes besteld. En niet 1 of 2 pancakes, maar gelijk een heel bord vol! Het was zoveel dat hij het niet allemaal heeft opgekregen en dus een doggybag mee naar het appartement heeft genomen.

Na ons ontbijt zijn wij wat boodschappen gaan doen bij Walmart. Jeetje, wat is dit gigantisch zeg! Niet normaal zo groot. Na de boodschappen zijn wij naar het vliegveld gegaan om onze bagage op te gaan halen. Helaas kregen we hier het volgende probleem (ja, weer wat) mijn koffer was tijdens het vervoeren namelijk kapot gegaan. Eén wieltje was met stof en al losgescheurd. Dus nu helaas een kapotte koffer. Degene die over de claims gaat, was er nu niet dus die moeten we van de week bellen. Het wieltje hebben wij helemaal vast getaped met een rol ductape die wij hier ergens in een winkeltje hebben gekocht. We hopen dat deze een beetje blijft zitten. De mensen van de airliner wilden eerst een nieuwe koffer geven i.p.v. een schadeclaim, maar dit was geen handige koffer en was dus voor mij geen optie. Ik heb voor de zekerheid een leenkoffer meegekregen, maar we proberen het eerst maar met de tape. Hier baalden wij wel erg van, aangezien we nog met de koffer naar alle eilanden moeten gaan reizen.

Om een beetje bij te komen van al deze negatieve ervaringen, hebben we in de middag nog op Waikiki Beach gelegen. Het is hier heerlijk warm en ook de zee heeft een aangename temperatuur. Hopelijk hebben wij vanaf morgen geen probleempjes meer en kunnen wij echt van onze vakantie gaan genieten!

Aloha,

Melanie en Daryl

1. Fred:
    Daryl en Melanie ,

Je kent het gezegde "na regen komt zonneschijn" en er is best wel veel zon daar op de eilanden, dus alles komt goed en kijk je aan het eind van de vakantie naar een heel mooie periode en ervaring terug en zijn dit maar kleine bijzaakjes. Welterusten.
  2. Eef:
    17 juli 2018
    Hoi Melanie en Daryl, idd wat opstart problemen.
    Hopen dat jullie vanaf nu lekker kunnen gaan genieten. Ja de Wal-Mart is een gigantische winkel. Ben er ook geweest. Heel veel plezier nog. X
  3. Anneke:
    17 juli 2018
    Aloha wat een toestand weer maar het komt zeker goed. Geniet maar van alle goeds dat op jullie pad komt.
  4. Tineke:
    17 juli 2018
    Oh jee dat is allemaal niet leuk. Probeer positief te blijven en heeeeerlijk genieten. Het komt altijd goed.
    Let goed op jullie zelf.
  5. Sonja en ton:
    17 juli 2018
    Die ellende kan je maar gehad hebben nu genieten geblazen kijk uit niet met de boot naar de lava gaan kijken maar genieten van de rest
  6. Jolanda van der Meer:
    17 juli 2018
    Aloha lieverds, mama had het al gezegd, alles komt goed! Na 27 uur wakker geweest te zijn, valt het ook niet mee als er iets mis gaat. Als jullie thuis zijn, lachen jullie erom. Hoop dat jullie heerlijk geslapen hebben en uitgerust zijn. Vandaag lekker genieten van de zon en de mooie omgeving. Dikke kus allebei
  7. Ellen:
    17 juli 2018
    Ik hoop dat jullie inmiddels lekker hebben geslapen en dat het er daardoor ook wat positiever uit ziet. Nieuwe dag, nieuw begin, de valse start gauw vergeten! Geniet ervan! Op naar mooie reisverslagen. Liefs El
  8. Thea Giesbers:
    17 juli 2018
    Wat een pech ze hebben daar zeker niet zo een koffer die jij hebt? Kan je het later claimen, nu zal de rest van de vakantie vast goed komen en super leuk worden! Komt goed lieffies geniet er lekker van denk aan jullie 💋mam
  9. Anneke:
    18 juli 2018
    Fijn dat jullie zoveel kunnen zien en doen en vooral lekker eten garnalen etc. Ga zo door gr.Anneke
  10. Oma & Opa:
    18 juli 2018
    Lieve Melanie en Daryl. Wat een verhaal. Dit waren opstart problemen. Snel vergeten en verder gaan met vakantie vieren.
    Dikke kus van Oma & Opa