I said yes!

25 juli 2018 - Kauai, Verenigde Staten

Aloha allemaal,

Wat een dag hebben wij achter de rug zeg! We hebben genoeg te vertellen! De titel maakt het natuurlijk al een beetje spannend, maar dat gaan jullie zometeen lezen.

Gisteravond hadden Daryl en ik het idee om vandaag te gaan hiken (wandelen in de bergen). We wilden heel erg graag de Na'pali Coast zien. Dit is de kustlijn van Kauai mat ruige rotsformaties.

We wilden graag de Kalalau trail gaan wandelen, want hier schijn je mooi zicht op de Na'pali Coast te hebben. Na contact te hebben gehad met onze Airbnb host, bleek dat deze trail niet mogelijk was omdat de weg ernaartoe was afgesloten. Deze is namelijk een paar maanden geleden bij een overstroming vernield en is nu onder reparatie. Hier baalden wij natuurlijk erg van, maar zij kwam met een alternatieve route (die wij ook al hadden gezien). Vanaf deze route zou je ook goed de Na'pali Coast kunnen zien.

Zo gezegd dat gedaan. Wij zouden de Nu'alolo trail gaan lopen. Deze is 3,8 mile heen en 3,8 mile terug (ongeveer 12 km totaal). Over de trail zou je ongeveer 4,5 uur doen. Het scheen wel een nogal pittige hike te zijn. Nou en geloof me dat was het.

De trail begon al met een super glibberig pad door de modder naar beneden, waar wij beide bijna meerdere keren onderuit gingen. Dit liep daarna over in een soort vallei (prachtig om te zien). Ik zeg natuurlijk wel "pad" maar van een duidelijk pad was nou niet echt sprake. Soms moest je goed kijken of je nog wel op de juiste weg was aangezien het gras zo hoog als je schouder stond. Na de vallei kwamen we in een soort jungle terecht met prachtige bloemen. Hier was alles ook erg vochtig. Het rook er heerlijk. Zelfs van het schors van sommige bomen kwam een heerlijke geur. Wij hebben ook talloze hagedisjes op het pad voorbij zien schieten. Ook dit pad was een heel geklim en geklauter.

Op een gegeven moment moesten we over een boomstam heen stappen en hier zag ik een heel klein vogeltje zitten. Deze vloog niet eens voor ons weg. Volgens  mij was het een baby vogeltje. Ik kon het arme beestje gewoon aaien. Ik wilde hem optillen en ergens anders neerzetten, maar hierbij sprong hij weg en vond hij gelukkig wat beschutting. Maar ik vond het zo zielig. Ik denk dat het uit een nestje is gevallen (ik stond er al bijna naast te huilen), maar ik kon hem niet meenemen want we moesten nog zo ver wandelen. Als we hem op de terugweg nog zouden zien zitten, had ik hem meegenomen. Op de terugweg zijn wij hem niet meer tegengekomen, dus hopelijk zit hij ergens veilig.

Na een heel stuk oerwoud kwamen we aan bij een gedeelte wat heel dor en droog was. Hier stonden dennenbomen en de aarde was rood. Ook dit was weer een hele klim. We werden al huiverig, want we zagen dat de terugweg zwaarder zou gaan worden. Nu moesten we voornamelijk dalen, dus we wisten dat de terugweg voornamelijk klimmen werd.

Het dorre en droge gedeelte ging op een gegeven moment over in wat leek op een maanlandschap. Hierbij kregen wij wel al geweldig zicht op de groene, grillige bergen. De afgrond was hier ook erg dichtbij. Eén misstap en het kon wel eens je laatste zijn. Voor mensen met hoogtevrees is dit geen aanrader. Trouwens ook niet voor mensen met een minder goede conditie of die slecht te been zijn, want dan is deze hele hike gewoon niet te doen.

Na dit "maanlanschap" kwamen wij uit bij het einde van de trail. Wauw en nog eens wauw! Wat een uitzicht! Wij waren bezweet, zaten onder de modder en zaten onder de muggenbeten (ondanks de Deet-spray), maar het was het uitzicht dubbel en dwars waard. Wij waren helemaal alleen en hadden prachtig uitzicht op de groene bergen en de oceaan. De Na'pali COast is werkelijk verbluffend. De stilte is ook overweldigend met af en toe wat vogels die je hoort fluiten.

Wij hebben hier natuurlijk meerdere foto's gemaakt en wilden ook de drone de lucht in laten gaan om wat mooie beelden te gaan schieten. Na deze een aantal keer te hebben laten opstijgen, hadden wij het een beetje onder de knie. Op een gegeven moment zorgde Daryl ervoor dat de drone precies voor ons hing. Opeens gaf hij de besturing aan mij. Ik dacht: "Ik mag even de drone gaan besturen, maar ik moest hem nog even van hem stilhouden." Lekker naïef van mij natuurlijk. Daryl zakte door één knie naast mij neer en vroeg hij mij of ik met hem wilde gaan trouwen. Hij had een stukje tekst ingestudeerd, maar ik moet je bekennen dat ik dit mij daarna niet heel goed meer kon herinneren. Halverwege zijn vraag had ik al ja gezegd (al met al heb ik dit in mijn enthousiasme een stuk of 3 keer gezegd), haha! Ik had blijkbaar ook iets gezegd van: "Oh my god, ga je dit nu echt doen?" Hiermee doelde ik erop dat ik het zo stom van mezelf vond dat ik het nu niet aan zag komen. Maar natuurlijk heb ik volmondig ja gezegd! De ring is prachtig! Echt een plaatje! Zo ontzettend mooi!

Een prachtigere plek en een mooier moment had ik mij niet kunnen wensen. Juist dat wij zo ver weg van de bewoonde wereld waren, vond ik bij ons passen. Deze manier is gewoon echt ons. Niet sjiek in een restaurant waar iedereen mee kan gluren, maar gewoon lekker wij tweetjes op een fantastische plek ergens in de natuur. Ondanks de zweet en de muggenbulten, haha!

Tijdens het vragen stond Daryl te trillen als een rietje. Hij was helemaal zenuwachtig. Hij hield zelfs het doosje ondersteboven (maar herstelde zich snel), haha! Alsof ik nee tegen hem zou zeggen, haha!

Hierna hebben wij heerlijk met zijn tweeën van het uitzicht genoten en hebben wij wat gegeten en gedronken.

Daarna zijn wij begonnen aan de terugweg. Zwaar, heel erg zwaar. De weg terug was gewoon stijl omhoog. Ik voelde mij net een berggeit. Bizar gewoon! We hebben wat gepuft en gehijgd.

Tijdens het wandelen hadden wij ook prachtig weer. Zelfs heel veel zon!

Eenmaal terug bij onze auto (dit was 6 uur later!!! Kwart voor 9 begonnen we en 3 uur terug) begon het gigantisch hard te regenen, dus onze timing kon niet beter zijn! Wij waren moe, maar heel voldaan!

Terug bij onze accommodatie hebben wij nog bij de zwembaden in het bubbelbad gezeten. Even de spieren laten ontspannen, want onze kuiten en voetjes waren nogal gevoelig, haha! Hierbij was er ook een Hawaiiaans bandje aan het spelen met Hawaiiaanse dansers. Erg leuk!

In de avond zijn wij uiteten geweest om het te vieren!

Morgen hebben we de helikopter tour, dus alleen maar mooie dingen!

Liefs,

Daryl en Melanie

1. Rene:
    25 juli 2018
    Nogmaals van harte gefeliciteerd en wat een prachtige plek samen in de natuur over de wereld uitkijken kan geen betere plek voor samen bedenken met dank aan de drone 🙏💋💋💋
  2. Tineke:
    25 juli 2018
    Hoi hoi wat een geweldig nieuws. Van harte gefeliciteerd super leuk. Wat een indrukwekkende tocht hebben jullie gemaakt. Jullie houden wel van avontuur 😂😂.
    Nog veel plezier 👍
  3. Jolanda van der Meer:
    25 juli 2018
    GEFELICITEERD met jullie VERLOVING! Wat een leuk nieuws. Wij waren al een beetje voorbereid omdat Daryl voor vertrek officieel om de hand van Melanie had gevraagd. Natuurlijk wisten wij niet wanneer het grote moment daar zou zijn. We wisten wel dat het op een afgelegen plek zou gaan gebeuren, maar niet dat onze dochter op het moment van de vraag naar zweet en Deet zou stinken, onder de modder zou zitten en boven op een berg zou staan haha. Al met al een vakantie met veel hoogtepunten! Wij gaan hier een drankje nemen om op jullie geluk te toasten! Jullie lekker slapen en morgen weer op naar een ander hoogtepunt...de helikoptervlucht.
  4. Janet Van der wel:
    25 juli 2018
    Geweldig ! Van harte gefeliciteerd! Super mooi moment om dit te vragen, goed voorbereid ! Geniet nog van jullie vakantie ! Veel liefs
  5. Vivienne:
    Woooeeeh!! Gefeliciteerd met jullie verloving!💍🎉
    Super leeeuk! Veeel plezier morgen! 😘
  6. Ellen:
    25 juli 2018
    Wat romantisch en ja fantastische timing...als hij zo onder het zweet en de blubber van je houdt dan zit het wel goed Mel (en andersom natuurlijk ook). Haha
    Van harte gefeliciteerd!
    Super leuk en weer een geweldige dag om nooit te vergeten! Dit blijft een speciaal plekje in jullie hart!
    Veel plezier bij de vlucht.
  7. Fred:
    Daryl en Mel,

Bedankt voor het uitgebreid verslag , nu kan ik mij een betere voorstelling maken bij het filmpje. Super en gefeliciteerd.

Fred
  8. Ronald & Jantine:
    Van harte gefeliciteerd! 💋💐🎉🥂
    Moeten wij daarheen komen voor het feestje? 😉
  9. Caroline:
    25 juli 2018
    Verliefd, verloofd, en straks ook nog getrouwd!!!!! GEFELICITEERD!!!!!🎉💍🍾🥂dat vergeten jullie nooit meer, wat een mooie plek voor een aanzoek, geniet van alles en van elkaar, veel plezier, prachtig verhaal👍🏻😘
  10. Diana:
    Geweldig zo*niet huwelijks

Hartelijk gefeliciteerd helemaal geweldig zo'n aanzoek. Wij komen jullie daar wel feliciteren. Heel romantisch.xx zijn benieuwd naar de helikopter vlucht.
  11. Oma & Opa:
    25 juli 2018
    Hallo Daryl en Melanie. Nogmaals van harte gefeliciteerd. Wij hadden het al door de telefoon gedaan. Wat een prachtige plek om gevraagd te worden. Wij begrijpen waarom jij die drone voor je verjaardag heb gekregen. Natuurlijk om jullie verloving vast te leggen. Dat is goed gelukt. Hopen dat de helikoptervlucht nu door kan gaan.
    Dikke kus van oma en opa.
  12. Aad & Ada:
    Van harte gefeliciteerd!💕💍🌹
    Leuk om in Sicilië jullie verhalen te lezen.
    Maar vandaag was super leuk. 🍀
  13. Tamara:
    26 juli 2018
    WoW wat een belevenissen en yeeeeeeh gefeliciteerd! Wat een romanticus is die neef van mij zeg! Super mooi heb het filmpje mogen, ontzettend mooi en gaaf!!
    Geniet nog van deze mooie reis die nu nog een extra plekje in jullie hart heeft gekregen! Veel plezier nog xxx
  14. Anneke:
    26 juli 2018
    Gefeliciteerd met jullie verloving bijzonder aanzoek daar boven op die berg. Geniet ervan. Gr
  15. Jan en Joke:
    26 juli 2018
    Fijn dat jullie het zo mooi daar hebben fijne vacantie nog en gefeliciteerd nog dikke kus van ons
  16. Judith en Matthijs en Sarah:
    16 augustus 2018
    Hi lieve allebei!
    Wat een prachtig nieuws! Ik hoorde het vandaag van mijn ouders.
    Jullie zijn een lief en mooi stel. Wij wensen jullie alle geluk!
    Geniet van de voorbereidingen voor jullie trouwdag. Maak het jullie dag.
    Veel liefs Matthijs en Judith