Strand, schildpadden en een zee-egel!

31 juli 2018 - Maui, Verenigde Staten

Aloha allemaal,

Vandaag zijn wij naar wat stranden geweest. Eerst zijn wij naar La Perouse Bay gegaan. Om hier te komen, reden we door een weg van gestolde lava (gesteente). Bizar die grote zwarte rotsige blokken, die oneindig zich lijken uit te strekken. Uiteindelijk kwamen we uit bij een baai, waarvan het strand ook helemaal uit gestolde lava bestond. Dus hier kon je niet "lekker" liggen, maar we hadden wel mooi uitzicht. Je kan er blijkbaar ook mooi snorkelen, maar dan moet je vrij diep het water in gaan. Dit hebben wij dus niet gedaan. Daarna zijn wij naar Big Beach gereden. Dit is een groot strand, waar veel mensen op af komen. Hier hebben wij even gelegen en hoopten hier te kunnen snorkelen. Alleen de golven waren zo hoog dat dit onmogelijk was en lekker even dobberen zat er hierdoor ook niet in.

Daarna zijn wij naar Maluaka Beach gegaan met Turtle Town. Dit was een prachtig strand met kristalhelder water! Ook niet te druk. We hebben hier zo mooi kunnen snorkelen. Weer ontelbare vissen gezien. En.... JAAAA ook weer zeeschildpadden! Weer een grote en 3 kleinere. Jullie zullen wel denken: "Heb je d'r weer met d'r zeeschildpadden." Maar dit blijft echt zo bijzonder en zo mooi. Wij prijzen ons gelukkig dat we nu al meerdere zeeschildpadden hebben gezien en ernaast hebben gezwommen. Het water was ook zo helder. Het leek af en toe wel alsof we in een zwembad zwommen. Het koraal was op sommige plekken ook nog erg mooi en kleurrijk.

Helaas eindigde dit strand wel een klein beetje in een domper. Daryl zwom per ongeluk tegen een zee-egel aan en had daardoor een stekel in zijn kuit (richting knieholte). Wij zijn snel naar de kant gezwommen en hebben de stekel eruit gehaald. Er bleef alleen een rare plek achter. Allemaal kleine vlekjes/bloeduitstortinkjes. Maar moeders maken jullie je maar geen zorgen. Zijn verloofde (dit blijft toch grappig) zorgt goed voor hem! Wij hebben gelijk gegoogeld wat je moet doen en dat was voornamelijk goed schoonmaken en ontsmetten. Dit hebben we gedaan en bij de apotheek een zalfje ervoor gehaald die ze aanraadden. Daryl heeft er helemaal geen pijn of last van, dus dat is fijn. Op het internet lees je dat veel mensen erge pijn eraan hebben, maar dat is in zijn geval niet zo.

In de avond hebben wij heerlijk bij een Japanner genaamd "Izakaya Genbe" gegeten. Een heel klein zaakje, maar het was erg lekker! Izakaya betekent een Japanse informele pub.

We gaan zometeen nog even brainstormen wat we morgen gaan doen. De dagen vliegen hier voorbij!

Liefs,

Daryl en Melanie

1. Anneke:
    31 juli 2018
    Aloha,wat een belevenissen weer. Als goede verloofde Let je wel goed op Daryl ivm die zee-egel.twijfel ik niet aan wat die goede zorgen betreft. Tot jullie nieuwe belevenissen, gr
  2. Diana:
    31 juli 2018
    Aloha dat is me wat met die zee-egel maar goed opletten misschien even niet het water in. je weet maar nooit. is wel een heel gebeuren om met de schilpadden te zwemmen. jullie beleven vanalles. kijk weer uit naar jullie vlg verhaal. lieve gr diana
  3. Jolanda van der Meer:
    31 juli 2018
    Aloha lieverds, wat leuk dat jullie al weer op pad zijn geweest en een aantal strandjes hebben bezocht. Prachtig hoor, die onderwater foto's en zeeschildpadden spotten blijft bijzonder. Die arme verloofde van je, wat een pech...gestoken door een zee egel, wie verwacht dat nou?! Gelukkig ben jij als politieagente gewend om snel te handelen en je hoofd koel te houden. We twijfelen er niet aan dat Daryl bij jou in goede handen is. Doe voorzichtig en nog veel plezier op eiland 3! Dikke kus voor allebei xxx
  4. Oma & Opa:
    31 juli 2018
    Hallo Melanie en Daryl. Wat een prachtige foto`s. Er zwom wel een aparte zeeschildpad tussen met de vlerken op de rug. Ook heel mooi. Daryl een klein ongelukje kan gebeuren maar het zoute water zal ook wel reinigen. En de verzorging van zuster Melanie is ook nooit weg. Geniet maar en wij genieten met jullie mee.
    Dikke kus van oma en opa.
  5. Rene:
    31 juli 2018
    Foto's zijn weer super mooi , veel plezier en voorzichtig 💋
  6. Ellen:
    1 augustus 2018
    Nee Mel dat denken we niet hoor "heb je haar weer met d'r zeeschildpadden.." . Het blijft mooi, ook op foto's om dat te zien en wij kunnen ons er een voorstelling bij maken hoe dat is om daar tussen te zwemmen, fantastisch! Nee aan jouw goede zorgen twijfel ik niet! Bij twijfel altijd arts raadplegen! 1 Troost ik heb er ook weleens ingetrapt in Frankrijk. Maar blijf bij wondjes altijd alert. Weer een fijne dag, we kijken weer uit naar jullie blog. Kus.