Road to Hana!

4 augustus 2018 - Maui, Verenigde Staten

Aloha allemaal,

Daar zijn we weer! Gisteravond had ik niet meer de puf en geen goede wifi om een blog te schrijven. Dus bij deze een blog over de afgelopen twee dagen.

Gisterochtend zijn wij vroeg vertrokken voor de Road to Hana. De Road to Hana (Highway 360) is een bekende route op het eiland Maui (beetje zoals Route 66 een bekende route is). De Road to Hana is 103,6 km lang, heeft 59 bruggen en 620 bochten. De route bevat meerdere stops met mooie uitzichtpunten, watervallen en wandelingen. De route eindigt in Hana.

Wij begonnen gisteren in het plaatsje Paia Town en een klein stukje verderop begint dan de officiële Road to Hana tour. Wij hadden een handige app gedownload, genaamd Shaka Guide Maui. Hier kon je een tour kopen en deze begeleidde je over de hele Road to Hana. Het vertelt je welke stops je moet nemen en vertelt er ook wat achtergrondinformatie bij. Op de weg staat namelijk niet aangegeven waar je bijvoorbeeld heen moet voor een waterval of uitkijkpunt. Dit moet je of helemaal zelf uitzoeken of kan je bijvoorbeeld via de app doen. Wij waren erg blij met de app. Een aanrader!

Tijdens de route hebben wij meerdere watervallen gezien, mooie routes gelopen, gezwommen bij een waterval, gekleurde Eucalyptus bomen gezien en nog veel meer! Wij hebben zwarte stranden gezien, genaamd Black Beach. Deze stranden zijn ooit zwart geworden door een vulkaanuitbarsting. Hier omheen ligt allemaal zwarte gesteente dat ooit lava was. Hierdoor lijkt het af en toe wel of je over een maanlandschap loopt.

De Road to Hana is een prachtige route om te rijden. Alles is zo ontzettend groen! Het is dan ook een tropisch regenwoud met een tropisch klimaat. Onderweg hebben wij namelijk wel eens flinke regenbuien gehad, maar die duurden vaak maar kort. Daarnaast heb je soms prachtig uitzicht op de oceaan en op meerdere watervallen.

Gisteren arriveerden we pas in de avond bij onze accommodatie. Een schattig verblijf waar we heeeeerlijk hebben geslapen. Ik had namelijk gisterenmiddag migraine gekregen en voelden mij daardoor ook niet zo fit. Met mijn medicijnen op was ik zo in slaap.

Vanochtend helaas weer ziek wakker geworden en weer wat ingenomen, want we hadden nog het één en ander te zien en te doen. Eerst zijn wij naar Red Sand Beach gereden. Een korte wandeling hiernaartoe gaf ons prachtig uitzicht op rode kliffen, superblauw water en... een rood strand! Wij hebben hier zelfs nog even kort in gezwommen. Toen wij er waren was het ook nog heerlijk rustig, maar 2 andere stellen. Het blijkt dat het een onofficieel naaktstrand is. Ik dacht dat zal wel niet, maar toen zag ik opeens 2 paar blote billen het water in rennen (nee niet Daryl en ik!), haha! Maar het was adembenemend mooi hier!

Daarna zijn wij doorgereden naar een park. Hier hebben wij de Pipiwai Trail gelopen. Erg intensief. Vooral door de hitte en mijn slappe beentjes, maar het was het waard! We zijn door een heus bamoe bos gelopen en we hebben bloemen geroken die naar een bellenblaas ruiken (ik meen het!). Uiteindelijk werden we beloond met super mooi uitzicht op een grote waterval. Echt prachtig! Deze lag in een groene vallei met talloze bloemen, struiken en bomen.

Ik heb vandaag een echte Lei van Daryl gehad!!! Ik was helemaal blij! Een prachtige bloemenketting! Zo jammer dat deze maar een dag goed blijft!

Wij zijn net aangekomen in onze nieuwe accommodatie. Klein maar fijn!

Morgen hebben we de herkansing voor de Molokini snorkeltour. Daarna zijn wij echt nog wel van plan om ergens te gaan relaxen, haha! Wij zijn namelijk wel een beetje moe! Maar er is hier dan ook zoveel te doen en te zien!

Liefs,
Daryl en Melanie

PS: we hebben een compilatiefilmpje gemaakt over onze recente helikopter vlucht op Kauai. Je kan het filmpje zien via deze link: https://gopro.com/v/BWQW7eMkmMo9

(de link even kopiëren en vervolgens plakken in de bovenste witte balk van een internet pagina. Dan op 'enter' klikken. Het filmpje verschijnt meteen, je hoeft hem dan alleen nog maar te starten. Veel kijk plezier!).

1. Rene:
    4 augustus 2018
    Lieve mel en dar wat een belevenissen weer en al die kleuren het zal wel prachtig zijn snap best dat jullie wel een beetje moe raken van al die inspanningen en indrukken gelukkig goed geslapen jammer mel van de migraine hoop voor je dat het snel stopt voor straks weer Weltrusten en morgen weer snorkelen met je vriendjes de grote zee schildpadden 💋💋💋
  2. Jolanda van der Meer:
    4 augustus 2018
    Aloha lieverds, we snappen dat jullie moe beginnen te raken. Wij worden al moe van het lezen van jullie reisblog over wat jullie allemaal ondernemen en meemaken. Maar ja, door alles wat jullie doen, zien jullie wel enorm veel. Wat een mooie foto's weer. Prachtig zo'n bamboe bos en die grote bomen, zwarte rotsen enz.! Fijn dat Daryl ook af en toe op de foto staat. Wij dachten al: "het lijkt wel of onze dochter de nieuwe Floortje Dessing is en op pad is met haar cameraman" haha. Morgen nog even vroeg jullie bed uit voor de snorkelexcursie en probeer daarna ook af en toe eens een dag te relaxen.
    Dikke kus van ons hier uit het zonovergoten en bloedhete en eveneens tropische Hendrik-Ido-Ambacht.
    PS: wij hebben vanmorgen, na ons FaceTime gesprek, nog een uur in een deuk gelegen vh lachen...heerlijk!!!
  3. Anneke:
    4 augustus 2018
    Aloha, wat een prachtige natuur ook wisselende stranden geel rood zwart mooie watervallen. Geniet ze nog en even tijd voor relax. Gr.
  4. Oma & Opa:
    Hallo Daryl en Melanie.
    Wat is het daar mooi. Verschillende stranden en tussen het groen de watervallen. De ruim 100 km was het allemaal wel waard zo te zien. Veel plezier bij het snorkelen en wie weet zien jullie wel weer iets moois onder water.
    Dikke kus van ons en neem ook eens een snipperdag.
  5. Diana:
    5 augustus 2018
    Aloha
    Wat een prachtige foto's jullie zien toch veel mooie dingen.jullie moeten ook wel eens lekker rustig aan doen dat is ook vakantie. En wat leuk je flower krans inderdaad jammer dat hij niet zo lang goed blijft maar get gaat om de intentie. Heel veel plezier nog en geniet nog samen.hier is het heel warmpffffff.dikke kis😗😗😗