North Shore, seaturtles en een Luau!!!

28 juli 2018 - Kauai, Verenigde Staten

Aloha allemaal,

Gisteren geen blog gepost, maar dat maak ik vandaag goed!

Gisteren zijn wij naar de North Shore gereden. We wilden graag naar Tunnels Beach. Hier zou je namelijk mooi kunnen snorkelen. Helaas ging dit niet door. De weg hiernaartoe is namelijk afgesloten, door de overstromingen van een paar maanden geleden. Hierdoor zijn een aantal stranden, waaronder Tunnels Beach niet te bereiken,

Wel zijn wij naar Hanauma Bay geweest. Een mooie baai met een mooi strand! We hadden prachtig uitzicht op de groene bergen en zagen in de verte een waterval! Hier hebben wij lekker in het water gedobberd. Helaas ging het na een klein uurtje heel hard regenen. Op een gegeven moment zijn wij maar het water uit gegaan en hebben wij onze spullen gepakt. Wij zijn toen naar wat dorpjes in de buurt gereden en hebben wij bij wat winkeltjes rondgesnuffeld. Ook hier regende het nog steeds erg hard.

Daarna zijn wij bij Anini Beach uitgekomen. Niet het mooiste strand, maar je zou er kunnen snorkelen. Dus wij met onze snorkels het water in. Ik vond het dit keer een beetje spannend, want je moest namelijk best ver uit de kust zwemmen om het snorkelgedeelte te bereiken. Dit vind ik minder prettig, aangezien het ook niet druk was. Maar het was het allemaal waard! Wij hebben met 2 zeeschildpadden gezwommen!!! Eentje was echt giga! Bizar zo groot deze was. Ik denk een meter minimaal. De andere was kleiner. Het blijft zo bijzonder! Ook hebben wij hier nog een paar visjes zien zwemmen.

In de avond hebben wij in Kapaa wat gegeten en daarna hebben wij het rustig aan gedaan bij de accommodatie.

Vandaag gaven ze op het eiland iets minder lekker weer, dus hadden we besloten om bij de accommodatie te blijven en hier naar het zwembad te gaan. Wij hebben echt heerlijk weer gehad, dus we hadden mazzel! Wij zijn lekker verkleurd vandaag.

Om kwart voor 5 werden we opgehaald door Smiths Family Garden Luau. Dit hadden we thuis al gereserveerd. Dit is een show met verschillende Hawaiiaanse dansen en met elkaar eten. Dit was erg leuk!

Als eerste kregen we een Lei om (dit kan een bloemenketting of schelpenketting zijn). Iedereen kreeg een schelpenketting. Daarna kreeg je d.m.v. een treintje een rondleiding door de tuinen. Ze hebben hier werkelijk talloze bloemen, planten en fruitbomen staan. Super mooi! Hierna was er een ceremonie, waarbij een varken uit een soort oven onder de grond werd gehaald. Door middel van stenen en palmbladeren heeft deze 9 uur onder de grond gegaard. Deze werd later ook opgediend tijdens het eten.

Hierna konden we Mai Tai's (heerlijke cocktails!) drinken. Daarna was het tijd om te eten. Tijdens het eten was er live muziek. Er was keuze uit heel veel verschillende soorten eten. Jeetje, wat hebben wij hier heerlijk gegeten zeg! Echt een applaus voor de koks, omdat ze voor zoveel mensen hebben gekookt en dat het dan ook nog smaakt.

Na het eten was er een theatershow met allemaal verschillende dansen. Er waren Hawaiiaanse dansen, maar ook dansen vanuit verschillende landen die invloed in Hawaii hebben gehad. Zoals landen als de Filipijnen, Japan, Tahiti, Samoa en Nieuw-Zeeland. Dit was een erg mooie show!

Wij hebben heerlijke dagen gehad. Morgen alweer de laatste dag op Kauai. Wij vinden het jammer om hier weg te gaan, want wat hebben wij hier veel mooie dingen meegemaakt. Maar we kijken ook erg uit naar ons volgende avontuur op Maui!

Liefs,
Daryl en Melanie

1. Rene:
    28 juli 2018
    Mel je kan je verhalen zo in een reisgids kwijt dus in volgend leven helicopter pilote en schrijfster van reisgidsen zou ik zeggen maar voorlopig hier blijven als schoondochter 😘
  2. Sonja en ton:
    28 juli 2018
    Knap hoor Mel ik hou helemaal niet van lezen,maar ik wacht iedere dag op jullie verslag nou dat wil wat zeggen hoor wel raar wij snakken naar regen en jullie regenen weg😂
    Geniet van jullie volgend eiland😘😎
  3. Thea Giesbers:
    28 juli 2018
    Wat fijn dat er weer een Blog was Lien miste hem ook al gister haha we zijn verslaafd aan je verhalen Mel jij kan ook nog een Boek gaan schrijven !
    Wat een mooie Paauw en leuk fleurig jurkje met bloemen top!
    En ja lieve Daryl, ik moet al lachen als ik jou weer met eten ziet en een broodje haha het past er allemaal bij jou in en je blijft super slank .
    Mel dat Roze Bankje met Aloha jammer dat je die niet mee kan nemen naar huis zo schattig omdat bijna al je reis verslagen al beginnen met Aloha haha...
    En heb je nog elke dag het gevoel van ik ben ten" Huwelijk gevraagd " ....ik dacht eerlijk gezegd dat ( verloven ) niet meer zo bestond ) maar toch is het er nog wel Tante Sonja zei vroeger dan gaf ik een verloving feestje en had me uitzet bij wijze van spreken bij-elkaar
    haha ...jullie hebben alles al bij elkaar haha, ben ook benieuwt na de volgende accommodatie deze mevrouw had wel heel erg haar best gedaan zeg en zo een mooi RNB of je die nog ergens anders krijgt...onze koffers zitten dicht onze Prins Colin houdt nog een mode show over wat die mee neemt op cruise haha en is weer van alles kwijt.
    Vandaag hier wat wind regen buitjes en zon... nou lieverds ik ben weer nieuwsgierig na jullie volgende Blog wat ik pas lees op de cruise boot. dikke kuss mam Thea X
  4. Anneke:
    28 juli 2018
    Aloha het ziet er allemaal weer te gek uit en wat ziet dat broodje er lekker uit Daryl op naar het volgende eiland gr
  5. Diana:
    Aloha
  6. Diana:
    Aloha
    Wat geweldig wat jullie allemaal zien en doen.
    Hier I s het erg warm. Op naar het volgende eiland. Ben benieuwd naar jullie belevenissen. Dikke 😗
  7. Oma & Opa:
    28 juli 2018
    Hallo Daryl en Melanie. Daryl dat was geen broodje aap dat je in je handen had. Wat hebben jullie weer twee leuke dagen beleefd. Jammer dat het weer af en toe wat minder is maar snakken naar verfrissing. Melanie wat een schattig jurkje had jij aan en Daryl een leuke ketting om. Op naar het volgende eiland.
    Dikke kus van oma en opa.
  8. Jolanda van der Meer:
    Hi lieverds,
    Dat was was even afkicken, een dag geen reisverslag. Dat kan niet hoor Mel, we zijn inmiddels allemaal gewend om elke dag een nieuwe aflevering van de Hawaii soap te ontvangen haha. Geweldig dat jullie weer met zeeschildpadden gezwommen hebben, maar als deze moeder erbij was geweest, dan had ze jullie niet zo ver de zee in laten gaan. Je weet nooit met al die stromingen. Leuk dat ik jullie nog even op FaceTime heb gehad, toen ik bij oma en opa was. Zij vonden het geweldig om jullie te zien. Het blijft onbegrijpelijk, zo ver weg en toch zo dichtbij. Als ik jullie dan zie, dan zou ik jullie zo graag even knuffelen, maar ik moet nog tot 20 augustus geduld hebben.... 20 AUGUSTUS!!! Gelukkig is Amanda net terug uit Valencia, dus ik heb nu weer 1 kind thuis om mee te kroelen. Geniet van jullie laatste dag op Kauai en daarna "reizen" we weer met jullie mee naar Maui. Dikke kus van ons alle drie xxx