Eiland verkennen!

1 augustus 2018 - Maui, Verenigde Staten

Aloha allemaal,

Daryl leeft nog! Hij was nooit in levensgevaar, haha! Van de zee-egel steek zie je bijna niets meer.

Vanochtend zijn wij naar Iao Valley State Park gereden. Wij dachten hier mooi te kunnen wandelen. Nou was het er allemaal super groen en het zag er mooi uit, maar echt wandelen kon je hier nou niet. Dus dit was wel jammer. Na onze grote wandeling op Kauai zijn wij natuurlijk ook wel een beetje verpest. Al waren we niet van plan om vandaag 6 uur te gaan wandelen, haha! Het was hier ook wat toeristisch. Hier hebben we wel de Iao Needle gezien. Dit is een naaldvormige groene berg.

Na dit park zijn wij richting het plaatsje Lahaina gereden. Dit ligt in het noordwesten van Maui. Spontaan kwamen wij op Front Street terecht, waar zich tal van leuke winkeltjes bevinden. Hier hebben wij rondgestruind en hebben wij heerlijk geluncht bij Down the Hatch.

Hierna zijn wij nog verder naar het noorden gereden. Hier bevindt zich Honolua Bay. We hoorden dat je hier prachtig zou kunnen snorkelen. De wandeling naar de baai toe was erg mooi. Er bevond zich geen strand, dus je moest vanaf de stenen het water in. Het viel ons alleen een beetje tegen. Pas verder in het water werd het water pas helder. Maar we hebben er niet zoveel vissen gezien als in Maluaka Beach/Turtle Town. Dus deze baai vonden wij nogal overrated. Het had wel mooi koraal met diepe kloven, maar het had nou niet veel weg van "de mooiste plek om te snorkelen op Maui", zoals overal op het internet te lezen is.

Voor het avondeten zijn wij nog even op een ander strandje gaan liggen. Beetje uitrusten is ook wel goed op vakantie, haha! Wij zijn nogal bezige bijtjes.

Maui is heel divers qua landschap. Wij hebben hele dorre en droge stukken gezien, maar juist ook hele groene en een bijna tropisch landschap. Heel divers en afwisselend dus. Langs de kust is het ook prachtig om te rijden, doordat het water allerlei verschillende kleuren blauw heeft.

Morgen gaat om half 6 in de ochtend de wekker. Om 7 uur moeten we namelijk gaan verzamelen voor een snorkeltour richting de Molokini Krater. Hier worden we met een boot naartoe gebracht en hier zou je super mooi kunnen snorkelen. Wij zijn benieuwd!

Liefs,
Daryl en Melanie

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Diana:
    1 augustus 2018
    Aloha
    Gelukkig gaat het goed met daryl maarja wat wil je ook met zo'n verpleegster . Jullie zien ook wel veel verschillende landschappen .heel divers. Ben benieuwd morgen naar jullie excursie net de boot. Wordt vervolgd. Wees voorzichtig .en een dikke knuffel 😗😚
  2. Anneke:
    1 augustus 2018
    Aloha, het wordt steeds moeilijker om iets nieuws te zien en doen maar morgen gaan we voor een snorkeltour hoop dat er nieuwe soorten vissen etc te zien zijn. Genieten maar. Gr
  3. Oma & Opa:
    2 augustus 2018
    Hallo Daryl en Melanie. Dit was een dag met wisselende indrukken. Jullie zijn verwend met het vorige eiland. Dan wordt je kritischer. Maar jullie vinden wel weer iets speciaals. We zijn benieuwd.
    Dikke kus van oma en opa