Changing plans!

2 augustus 2018 - Maui, Verenigde Staten

Aloha allemaal,

Jullie hopen natuurlijk allemaal op een mooi verhaal waarin zeeschildpadden, nemo-visjes en gekleurd koraal voorkomen... maar helaas! Vanochtend waren we al om half 6 (!!!) ons bed uit gekomen voor de snorkeltour. Wij stonden braaf net iets voor zevenen bij het ophaalpunt, maar toen kregen wij het bericht dat de snorkeltour niet doorging vanwege een defect aan de boot.

Zoals jullie kunnen voorstellen baalden wij als een stekker. Aan de andere kant hadden we zo wel nog wat aan onze dag, haha!

Wij zijn toen weer richting onze accommodatie gereden en kwamen onderweg een surfschool tegen. We hadden al een tijdje het plan om een surfles te nemen. Je kan natuurlijk niet terugkomen van Hawaii zonder dat je hebt gesurft! Wij zijn hier naar binnen gegaan en hebben gevraagd of ze nog plek hadden voor een surfles. Dit hadden ze! Wij hebben toen een les geboekt voor samen met één instructeur. Dit vonden wij leuker dan in een groep.

Wij hadden een jonge knul van 19 jaar als instructeur en hij surfte al vanaf zijn tiende. Eerst hebben wij op het droge geoefend. Hier leerden we hoe je moest opstaan op je surfboard, maar ook hoe je veilig kan vallen. Eenmaal in het water ging het vrij "aardig" op de kleine gofljes. Het opstaan ging goed en de instructeur hielp ons door net een zetje extra te geven aan de surfboard. Wij vonden het erg leuk om te doen! Het ging ook steeds beter en konden lang op onze surfboards staan.

Na de les van 2 uur mochten we de surfboards nog wat langer houden om zelf nog wat te surfen. Dit ging bij mij de eerste keren goed, alleen daarna lukte het niet meer zo. Misschien de vermoeidheid en ik had ook nogal last van mijn schouder i.v.m. een blessure (het peddelen werd hierdoor nogal bemoeilijkt). Daryl lukte het erg goed. Super knap!

Hierna waren we wel versleten. Lange tijd ook in de zon gestaan en wij zijn toch wel geconcentreerd en intensief bezig geweest. Hierna zijn wij nog een heerlijke Shave Ice gaan eten, want die hadden we wel verdiend.

Later in de middag zijn wij ons gaan douchen en hebben wij al het één en ander uitgezocht voor de Road to Hana, want dit gaan we morgen doen. Ook dit wordt weer een vroegertje. Half 6 gaat onze wekker morgen weer! Wij hebben dan ook voor één nachtje een andere accommodatie, dus ben benieuwd! Wij hebben er zin in.

Liefs,
Daryl en Melanie

1. Anneke:
    2 augustus 2018
    Aloha, te gek dat surfen nogal intentieve
    Bezigheid knap hoor. Gr
  2. Caroline:
    2 augustus 2018
    Lieve Daryl en Melanie, super knap dat jullie dat zo snel onder de knie hebben dat surfen, heeel lang geleden ook ooit op gestaan! Meer niet😂Actie foto's van het surfen echt Super, fijn dat jullie zo genieten en zo actief bezig zijn, blijf jullie volgen hoor, ook al vergeet ik soms te reageren, geniet er nog van, wat een belevenis voor jullie Hawaï!!Top!! Dikke 💋💋💋
  3. Diana:
    Aloha
    Jammer van de boottocht maar jullie hebben een goed alternatief gezocht om te gaan surfen geweldig hoor en zeker dat jullie het snel op pakken m'n complimenten. Weer wat geleerd.hartstikke goed. Veel plezier morgen en geniet.diana
  4. Jolanda van der Meer:
    2 augustus 2018
    Aloha Maui, hier weer de thuisblijvers! Wat hebben jullie een geweldige vakantie! Nu weer surfen... geweldig! Vroeger, heeeeel vroeger, gingen papa en ik vaak samen windsurfen (met zeil). Dat vonden wij altijd leuk erg leuk om te doen. Knap dat jullie zo snel op die plank konden staan met al die golven. Jullie hebben elkaar echt gevonden, allebei ondernemend, sportief en altijd in voor iets nieuws. Op de foto's zien we dat jullie vooral heel veel plezier samen hebben, leuk om te zien lieverds! Geniet morgen van jullie roadtrip to Hana en wij wachten hier weer op de foto's. Tot horens, kus van (schoon)mama en (schoon)papa
  5. Vivienne:
    Aloha!!
    Wooow echt mega leuk dat jullie zijn gaan surfen!🏄‍♀️🏄‍♂️ De foto’s zien er weer super uit! Heel knap! Geniet weer van jullie dag morgen!
    Liefs!
  6. Oma & Opa:
    2 augustus 2018
    Hallo Melanie en Daryl. Het leuke van het verhaal is, dat als je vroeg opstaat je nog wat aan je dag hebt. Dan ben je ook snel de teleurstelling van de boot vergeten. Jullie hebben toch nog een super leuke dag gehad met het surfen en als toetje een heerlijk ijsje. Mooie foto`s trouwens van het surfen. Morgen een fijne trip.
    Dikke kus van oma en opa.