I believe I can fly!

26 juli 2018 - Kauai, Verenigde Staten

Aloha allemaal,

Bedankt voor alle lieve berichtjes en felicitaties voor onze verloving (klinkt toch wel gek hoor! Wij worden opeens oud, haha!). Na nog helemaal in de wolken te zijn, gingen we vandaag dan echt de wolken in.

Onze helikopter tour is namelijk vandaag doorgegaan! Jippie! Beter weer konden wij ons niet wensen. We hadden gewoon een zonnetje! Eigenlijk dus een geluk bij een ongeluk dat de vorige tour is gecanceld.

Rond kwart over 12 à half 1 waren wij bij Mauna Loa Tours, want hierbij hadden wij onze helikoptervlucht geboekt. Om 10 voor 1 werden wij met een busje naar een terrein gebracht waar meerdere helikopters stonden opgesteld.

Onze piloot was Josh en die zou ons een uur lang over het eiland vliegen. Wij hadden er allebei ontzettend veel zin in! Natuurlijk ook een beetje spannend, want wij zijn nog nooit eerder in een helikopter geweest en dan hadden we zelfs nu een tour zonder deuren.

Na wat veiligheidsinstructies gingen we de lucht in. Jeetje, wat een belevenis. We voelden ons zo klein in de lucht. Wanneer je een beetje bang bent aangelegd is deze tour niets voor je. De wind rukt namelijk vrij hard aan de helikopter, waardoor het nogal een hobbelige vlucht is. Daarnaast hadden wij geen deuren en dit maakt het natuurlijk nog wat spannender en ruiger.

Maar oh, oh, oh wat was dit geweldig zeg. Doordat we geen deuren hadden, konden wij prachtige foto's maken! De piloot vertelde ook het e.e.a. over het eiland. Het lijkt net alsof je door een ansichtkaart vliegt of in een aflevering van National Geographic bent gestapt. Wij hebben hier wel 50 tinten groen, ontelbare watervallen en ruige kliffen gezien. Daarnaast hebben wij vanuit de lucht de Waimea Canyon bewonderd. Het was zo bizar mooi. Onbeschrijflijk! Zoals je kunt lezen ben ik nogal enthousiast!

En natuurlijk in het bijzonder... de Na'pali Coast. Wat een plaatje vanuit de lucht. Gewoon zo onwerkelijk. Dat felle blauw van de oceaan en dan die bruin/groenige bergen ertegenaan. Woorden kunnen niet omschrijven hoe mooi het was (gelukkig hebben wij dus nog wat foto's voor jullie!).

Met ontelbare watervallen, bedoel ik ook echt heel veel watervallen. Ik heb nog nooit zo veel watervallen gezien. Metershoge tot hele kleine tot wel een stuk of 10 bij elkaar. Net of je door een sprookje vliegt! Sommige watervallen zijn ook niet te bereiken en kun je alleen door middel van een helikoptervlucht bewonderen.

Dit was werkelijk één van de gaafste dingen die we ooit hebben gedaan! Het was het geld dubbel en dwars waard. In een volgend leven word ik piloot boven het eiland Kauai!

Rond een uur of 15.00 uur kwamen wij pas aan bij onze accommodatie. Daarna hebben wij wat boodschappen gedaan en hebben wij wat gegeten. Voor morgen hebben wij nog geen plannen. Daar gaan we ons straks even in verdiepen!

Liefs,

Daryl en Melanie

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Fred:
    Geweldiggggggg!
  2. Anneke:
    26 juli 2018
    Wat een belevenis prachtig zo de natuur te zien vanuit de lucht. Geniet je nog van je nieuwe verlovings status ? Gr.
  3. Diana:
    26 juli 2018
    Dat is een belevenis in die helI dat willen wij ook wel.helemaal geweldig.vandaag weer tijd om verder te genieten.wat een belevenis.liefs van ons.tante diana
  4. Sonja en ton:
    Aloha
    Als eerste van harte gefeliciteerd met jullie verloving , geweldig het hing ook eigenlijk wel in de lucht maar daryl mooie locatie uitgekozen , erg bijzonder en mel zei yes xxx
    Nog een fijne vakantie verder en we kijken mee xxxx
    Son en ton
  5. Tineke:
    26 juli 2018
    In een woord geweldig!!!!
  6. Jolanda van der Meer:
    26 juli 2018
    In één woord GEWELDIG, wat een belevenis. Zo fijn dat het zonnetje nu wel scheen. Door dat filmpje zijn we toch een beetje meegevlogen met jullie, al hadden wij wel liever echt in de heli gezeten. Het uitzicht vanuit de lucht is werkelijk schitterend, maar het allermooist vinden wij jullie gelukkige, stralende bekkies. Dikke kus van ons xxx
  7. Caroline:
    26 juli 2018
    Aloha, PRACHTIG!!!! SUPER GEWELDIG!!!!!!!🚁Wat een belevenis!
  8. Ellen:
    Just "WOW" 😊😚
  9. Oma & Opa:
    26 juli 2018
    Hallo Melanie en Daryl. Wat mooi, wat mooi. Uit jullie verhaal blijkt dat jullie ervan genieten en wij genieten mee.
    Dikke kus van oma en opa.