Zijn we weer!

11 augustus 2018 - Hawaï, Verenigde Staten

Aloha allemaal,

Daar zijn we weer! We hebben de afgelopen dagen geen wifi gehad, want we sliepen in een boomhut!

Wij zitten nu dus op de Big Island. Beetje spannend voordat we hierheen gingen, want er was een orkaan (genaamd Hector) onderweg naar de Big Island. Gelukkig hebben wij hier uiteindelijk vrij weinig last van gehad, behalve dat het heel veel heeft geregend van de week.

Onze eerste nachten verbleven we in een boomhut. Super gaaf! Deze lag helemaal verstopt aan het einde van een weg die alleen te bereiken was met een 4x4 (4 wheel drive). Gelukkig hebben we een grote witte Jeep en was dit geen probleem. De boomhut lag midden in een bos. Via een houten ladder moest je naar boven klimmen en vervolgens door een luik om bij het verblijf te komen. Onder de boomhut hing een gigantische schommel. De boomhut zag er vrij luxe uit. De koffers moesten we door middel van een katrol naar boven hijsen. Arme Daryl, haha! Onze koffers waren namelijk nogal erg zwaar! Het leek net of we in het tropisch regenwoud verbleven. Wanneer eenmaal de zon onderging en het donker begon te worden, hoorden we talloze geluiden. Eerst dachten we dat het vogels waren, maar het bleken dus kikkers te zijn. Ze maakten een soort hoog geluid die de hele nacht aanhielden. Maar we hebben er niet slecht door geslapen. We zijn heerlijk in slaap gevallen met alle geluiden van de natuur. Echt een hele bijzondere accommodatie.

Van de week zijn wij lekker wezen winkelen. Dit omdat het dus zo erg regende door de orkaan. Daarnaast waren hierdoor ook alle nationale parken gesloten. We zijn zelfs nog naar de bioscoop geweest, haha! Echt leuk om in het buitenland hier eens naartoe te gaan.

Gisteren zijn wij nog naar de Akaka Falls gereden. Een gigantische waterval. Mooi om te zien! We zijn ook nog naar het plaatsje Hilo en Waimea geweest.

Vandaag zijn wij naar Mauna Kea gegaan. Dit is een slapende vulkaan. Met een totale hoogte van 10.203 meter, gemeten vanaf het laagste punt van zijn voet op de bodem van de Grote Oceaan, is het de hoogste berg ter wereld.

Hier hebben we in de buurt een korte hike gedaan en hadden we prachtig uitzicht. Daarnaast zijn wij met ons voertuig naar de top van Mauna Kea gereden. Een beetje spannend, want je mag hier alleen met een 4 wheel drive rijden. Het grootste gedeelte is namelijk off road. De weg was erg hobbelig, maar wat een prachtige uitzichten. We reden dwars door de wolken heen. Eenmaal aan de top stonden hier talloze telescopen (van die gigantische grote bollen). Dit schijnt namelijk een van de beste plaatsen ter wereld te zijn om waarnemingen van het heelal te doen.

Heel bijzonder om te zien. Wij hebben in één zo'n grote bol nog een kijkje genomen. Helemaal aan de top lijkt het alsof je je op een maanlandschap bevindt.

Big Island is qua natuur heel divers. We hebben hele groene stukken gezien, maar ook hele dorre en droge stukken. Daarnaast heb je ook hele velden met zwarte gestolde lava. Heel bijzonder en indrukwekkend allemaal.

Wij zijn nu in onze nieuwe accommodatie aan de andere kant van het eiland. Onze balkon kijkt uit op de zee. Verder is de accommodatie een beetje oud, maar het balkon maakt het goed.

Morgen zijn wij van plan een stranddagje te gaan houden, als het weer meezit.

Liefs,
Daryl en Melanie

1. Ellen:
    11 augustus 2018
    Wat een belevenissen weer! Je moet straks echt afkicken haha. Leuke ervaring lijkt me die boomhut! Veel plezier nog!😚
  2. Rene:
    11 augustus 2018
    Nou ziet er weer prachtig uit gelukkig is deze vulkaan stil nog last van die andere vulkaan ? Zeker een aparte ervaring geweest die boomhut samen in de natuur jullie zullen deze week nog veel meemaken denk ik en natuurlijk komt deze week de zon 🙏 💋
  3. Thea Giesbers:
    11 augustus 2018
    OOO wat een geweldige auto Thea Model haha en die schommel wat leuk !
    De Boomhut moet zekers heel apart geweest zijn ? Had het idee dat jullie hier helemaal
    alleen waren ? je zag geen andere mensen op de foto ?
    Hoe zijn de bioscopen daar iets voor mij en Caroline ? haha beetje ver wij houden het wel bij Pathe maar wat bijzonder weer.
    Nu de 1 na laatste accommodatie gelukkig houdt Hector zich koest, haha
    Geniet er nog ff van lieffie's ik mis jullie zo erg ( emotioneel moeder) haha
    wat zal ik blij zij om jullie weer te voelen en ruiken ...
    dikke kuss van mij ....XX
  4. Anneke:
    11 augustus 2018
    Aloha, dit eiland is zeker heel divers. Dat lava lijkt inderdaad een maan landschap Fijn dat die boomhut jullie goed bevallen is.Geniet morgen van het strand als het weer het toelaat. Leuk die Jeep. Gr.
  5. Diana:
    11 augustus 2018
    Aloha, geweldig al die fotos . met al die verschillende landschappen. Wel blits met die Jeep . hoort ook echt bij de omgeving. Fijn morgen weer een dagje rust. geniet er maar van. gr van dianaxx
  6. Oma & Opa:
    11 augustus 2018
    Hallo Daryl en Melanie. Fijn dat jullie weer wifi hebben, zodat we weer mee kunnen genieten. Wat jullie in je kindertijd misschien hadden gewild slapen in een boomhut, is nu gelukt. Gaaf hoor. Volgens ons is er veel afwisseling van natuur op het eiland. Veel lavasteen, watervallen en veel groen. En het strand voor het appartement. Geniet maar van al dat moois. Dikke kus van oma en opa.
  7. Fred:
    Prachtige foto's
  8. Jolanda van der Meer:
    11 augustus 2018
    Aloha lieverds, wat een belevenis die boomhut! Ziet er heel romantisch uit en dan die lounge schommel! Wij zijn wel blij dat jullie weer wifi hebben, maar gelukkig hebben we kunnen Face timen, toen jullie bij de McDonald's zaten en hebben we gebeld. Die witte Jeep is echt iets voor jou Mel, misschien kan je de Volkswagen Up inruilen voor zo'n 4x4. Passen er later genoeg kindertjes in haha. De foto's zijn weer prachtig en wat een divers landschap. Wij dachten bij Hawaii aan witte stranden, palmbomen en vrouwen met rieten rokjes, maar we weten nu wel beter. Door al die verhalen en foto's, hebben we er nu een heel ander beeld bij. Genieten jullie nog maar van Big Island, want er valt daar genoeg te beleven. Dikke kus van mam, pap en Amanda xxx