Dagje strand en Manta Ray roggen!

14 augustus 2018 - Hawaï, Verenigde Staten

Aloha allemaal,

Eergisteren en gisteren hebben we het rustig aan gedaan en zijn we naar het strand geweest.

Eergisteren zijn wij naar het strand naast onze accommodatie geweest. De golven waren hier alleen heel hoog en de zee erg ruig. Dus echt het water zijn we toen niet in gegaan.

Gisteren zijn we naar een ander mooi strand gegaan en hebben daar een heerlijke relaxte dag gehouden. Helaas voelde ik mij eergisteren en gisteren helemaal niet goed. Ik had weer heel veel last van mijn neusholtes/bijholtes. Ik had erg veel oorpijn en een druk op mijn gezicht. Dus vandaag naar de dokter geweest en het bleek dus weer een holteontsteking te zijn. Heb nu een antibioticakuur en een neusspray. Schiet helaas niet op. Daarom hebben we de afgelopen dagen niet heel veel kunnen doen.

Voor vandaag hadden we wel een excursie geboekt, namelijk zwemmen met Manta Ray roggen. Dit wilde ik heel erg graag een keer doen en leek mij een gave ervaring! Wij hadden dit geboekt bij een organisatie genaamd Hang Loose. Op ons formulier stond dat we er om 5.30 uur moesten zijn en het liefste een halfuurtje eerder. Dus wij om 03:45 uur onze wekker en zijn hierheen gereden. Wij overal zoeken, maar we konden niemand vinden. We snapten er niets van en dachten dat we echt wel op tijd waren. Dus Daryl belde het telefoonnummer van Hang Loose en die man was nogal verbaasd (en dit is nogal zacht uitgedrukt). Die vertelde ons dat de excursie om 05:30 in de avond was en niet in de ochtend!!! OMG! We werden even lichtelijk niet goed. Op het formulier stond 05:30 PM en daar bedoelen ze in de middag mee. Dat wisten we wel, maar we hadden heel dat PM nooit gelezen en alleen even vluchtig naar de tijd gekeken. Wij zagen 05:30 staan i.p.v. 17:30 en dachten dus in de ochtend. Zij schrijven namelijk niet 17:30 uur. We voelden ons zooooo ontzettend dom. Dus wij weer teruggereden en nog even gaan slapen. Met nadruk op even, want sinds gisteravond is de WC vestopt geraakt. Hiervoor kwam er dus vanochtend een loodgieter, en konden we niet zolang uitslapen as we hadden gewild. Het probleem met de WC is gelukkig wel weer opgelost.

Overdag zijn we naar het strand naast onze accommodatie gegaan, en nu was de zee helemaal niet ruig. We hebben kort gesnorkeld, omdat dat met mijn gezicht niet helemaal ging. Toch hebben we talloze vissen gezien en zelfs nog 2 zeeschildpadden! Het water was ook weer kraakhelder.

En in de avond was het dan eindelijk zover: zwemmen met Manta Ray roggen. We waren op tijd (alweer, haha!). We gingen met de boot naar een baai toe. Tegen zonsondergang ging er een grote plaat het water in met felle lampen eronder. De felle lampen trekken plankton aan en dit is weer voer voor de Manta Rays. Nouuu en toen kwamen de eerste twee aangezwommen. Ik dacht een Manta Ray is een grote rog, maar dat ze zooooo groot zouden zijn! Bizar! Die beesten zijn gigantisch! Ze waren rustig 2 tot 2,5 meter in breedte (en ze kunnen nog groter worden). Geweldige ervaring! Af en toe maken ze ook een draai in het water en sperren ze hun bek helemaal open om plankton binnen te krijgen. Wat een machtig gezicht zeg! We hadden het niet willen missen! De Manta Ray roggen zijn ongevaarlijk, maar het idee dat je rustig een baantje aan het zwemmen bent en deze beesten zwemmen onder je is een iets minder geruststellende gedachte. Maar nu waren Daryl en ik helemaal niet bang en vonden het alleen maar prachtig!

Zometeen gaan we lekker slapen. Morgen gaat het hopelijk weer iets beter!

Liefs,
Daryl en Melanie

1. Rene:
    14 augustus 2018
    Nou ja vergissen in de tijd PM,AM dat is nogal wat maar daarintegen waren jullie weer vroeg wakker . Waardeloos Mel omtrent de ontstekingen hoop dat je er met onderwater zwemmen niet teveel last van zult hebben.

Zal zeker fantastisch zijn geweest met die Manta Ray. heb je daar ook nog fotos van? nou nog 6 dagen dan zien we jullie op Schiphol de mama's kunnen volgens mij niet langer wachten haha.
  2. Anneke:
    14 augustus 2018
    Aloha, wat vervelend dat je last hebt van je die ontstekingen hopelijk met medicatie gauw minder/weg.prachtige ervaring zwemmen met/bij die manta roggen alleen jammer van het te vroege opstaan in het onderwijswereldje heet dat een leermomenten toch Daryl (grapje).gr.
  3. Thea Giesbers:
    14 augustus 2018
    Leuk verhaal,Daryl eindelijk weer op FaceTime gehad, wat mis ik jullie al zo lang weg.
    Das moeder eigen, komt goed hoorbalen Mel maar je hebt er gelukkig iets voor gekregen.
    Hopen dat helpt, lachen hoor ( leeraar engels met een Master ziet de Am Pm Em over het hoofd ....geef niet hoor Dar ik had het ook zo gedaan haha jullie slapen nu en onze dag is al weer in de loop van de ochtend.... dag lieffies fijn dat jullie zo genieten. Dikke kuss Mam
  4. Diana:
    14 augustus 2018
    Wat erg vervelend Mel van je neus hoop maar dat de medicijnen helpen. Weer wat geleerd met de tijd ,doe je maar een keer, volgende keer let je er vanzelf op. Wel prachtig dat zwemmen met die mooie vissen. Mel voorzichtig maar met dat water en geniet maar van het strand en de omgeving komt weer goed. Tot horens. xx diana
  5. Oma & Opa:
    14 augustus 2018
    Hallo Melanie en Daryl. Jullie hebben al heel veel diersoorten van dichtbij kunnen zien. Een schitterende ervaring. Melanie beterschap en wat ook wel wil helpen is een snuf zoutwater uit de zee en dat kost nog niks ook. Op naar de volgende belevenis en neem ook nog een dagje rust. Dikke kus van oma en opa.
  6. Jolanda van der Meer:
    14 augustus 2018
    Aloha vakantiegangers, jullie waren maar "iets" te vroeg voor het zwemmen met die roggen. Haha, we zien jullie daar al 's ochtends vroeg staan en niemand te zien, wat een giller. Dat gebeurt jullie nooit meer, was weer een leermomentje. Het zwemmen met die roggen was vast een onvergetelijke ervaring (de zoveelste deze vakantie) en we zijn dan ook heel erg benieuwd naar de foto's en filmpjes. Zo sneu voor jou Mel, dat je weer voorhoofd- en bijholte ontsteking hebt. Op Face Time zagen we al dat je wangen gloeiden en opgezet waren en je ogen stonden ook niet goed. Je bent altijd een doorzetter, dus als jij daar naar de dokter gaat, dan ben je echt ziek. We hopen dat de antibiotica snel gaat werken en dat je van de ergste klachten af bent voordat jullie weer gaan vliegen. Daryl, lief dat je zo goed voor Mel zorgt! Dikke kus allebei en Mel, jij beterschap!