Dolfijnen en een groen strand!

15 augustus 2018 - Hawaï, Verenigde Staten

Aloha allemaal,

Met mij gaat het gelukkig weer ietsje beter. De medicijnen slaan aan en met af en toe een ibuprofen kom ik de dag door. We hebben vandaag weer een fantastische dag gehad!

Vanochtend werden we een beetje vroeg wakker, want in het complex waar wij verblijven zijn ze met een verbouwing bezig voor een restaurant. Dachten we thuis een beetje van alle klusgeluiden af te zijn, hoor je ze hier!

Dus op een gegeven moment uit bed gegaan en zijn wij gaan ontbijten op onze lanai (balkon). Wij kijken uit op de zee en Daryl zag opeens een hele groep dolfijnen zwemmen! Zo gaaf! Er dreven een paar bootjes omheen en een aantal mensen lagen in het water daar te snorkelen. Toen begon het bij mij toch ook wel te kriebelen. Ik wilde heeeel erg graag al eens met dolfijnen in het wild zwemmen, maar de kans is natuurlijk niet zo groot. Ik had het van de week nog gevraagd aan dezelfde organisatie als de Manta Rays, maar zij doen dat niet meer organiseren en volgens mij meeste organisaties niet.

Dus Daryl en ik keken elkaar al aan en zijn toen vliegensvlug onze badkleding aan gaan trekken en zijn naar het strand naast onze accommodatie gegaan. We hebben een stukje moeten zwemmen vanaf het strand, maar toen......... allemaal dolfijnen!!!! We hebben ze van ontzettend dichtbij gezien! Geweldig!!!! In totaal waren ze met ongeveer 16 dolfijnen. Wat fantastisch was dit. Ze waren ook helemaal niet bang en zwommen gewoon onder je door of vlak langs je heen. We waren helemaal gelukkig! Na een tijdje zagen we de dolfijnen niet meer zo goed en zijn wij terug gegaan, blijkbaar zijn ze toen ook weggegaan want we zagen alle bootjes vertrekken. Onze timing was dus perfect!!!

Daarna hebben we onze spullen gepakt en zij wij met de auto richting het zuiden van het eiland gereden. Onderweg hebben we nog bij een baai gesnorkeld en hebben we nog een schildpad op de kant zien liggen.

Hierna zijn we doorgereden naar Green Sand Beach. Ja, jullie lezen het goed: een groen strand! Dus alle soorten stranden hebben we op Hawaii gezien. De witte poederstranden, de rode, de zwarte en nu dus ook de groene. Hier was alleen niet zo heel makkelijk te komen. Je kon je met een truck mee laten nemen voor 20 dollar per persoon, maarja deze gierige Hollanders zijn het hele stuk gaan lopen. Je doet er ongeveer een uur over om hier naartoe te lopen (en weer een uur terug natuurlijk). Ook hier was het landschap weer zo divers. Zwarte brokken lava, maar ook van dat hele gelige zand (bijna poeder) en van die uitgestrekte duinen.

Uiteindelijk kwamen we aan bij Green Sand Beach. Een groenig strand, bijna goudkleurig. Het zand heeft deze kleur door vulkanische invloeden. Hier zijn wij ook nog het water in geweest, wat erg lekker was na onze wandeling. Eenmaal terug bij onze auto zijn wij naar het zuidelijkste puntje van Big Island gereden en dit is gelijk het meest zuidelijke punt van de Verenigde Staten.

In de avond hebben we ergens nog lekker een hapje gegeten.

We hebben weer een top dag gehad. Elke dag beleven we weer iets nieuws!

Liefs,
Daryl en Melanie

De foto's van gisteren en vandaag staan er weer op!

1. Anneke:
    15 augustus 2018
    Aloha, wat een leuke belevenis weer zo snorkelen met de flippers. Gelukkig dat het weer wat beter met je gaat. Geniet ze, gr.
  2. Sonja en ton:
    Hoi Melanie en Daryl

Wat een mooie foto's en bizar met de dolfijnen deze vakantie hadden wij bij max op reis moet volgen wat maken jullie veel mee en wat zien jullie ontzetten veel dit is denk ik al de reis van jullie leven (en eigenlijk moet deze op jullie leeftijd pas beginnen ) 👍😘maar dit pakt niemand meer van jullie af
    Het aftellen is begonnen geniet van jullie laatste vakantie dagen en goede reis terug 💋💋Sonja en ton
  3. Caroline:
    15 augustus 2018
    Super mooi, net haast al jullie verhalen aan mijn moeder voor gelezen, wat maken hun een hoop mee was haar reactie, en dat is zeer zeker zo, alles waar jullie op gehoopt hadden om te zien is denk ik wel uit gekomen😱🙏🏻Dan dat zwemmen met die dolfijnen, niet te geloven wat een geweldige ervaring, geniet nog deze paar dagen, er wordt heel erg naar jullie thuiskomst uit gekeken, wat zal het voor jullie weer wennen zijn na zo lang te zijn weg geweest, maar een reis om nooit meer te vergeten!! Dikke kus voor beide😘😘
  4. Oma & Opa:
    Hallo Daryl en Melanie.
    Je moet de dag van gisteren maar zien als een cadeautje voor de herrie van de verbouwing. Wat fijn dat Daryl zijn ogen al open had zodat hij de dolfijnen kon waarnemen. Leuk om tussen zoveel dolfijnen te snorkelen. En de rest van de dag kon ook niet meer stuk. Fijn Melanie dat het weer met jou een stuk beter gaat. Geniet nog van elke dag en een dikke kus van oma en opa.
  5. Jolanda van der Meer:
    15 augustus 2018
    Aloha lieverds, een geluk bij een ongeluk dat jullie op tijd wakker waren om de dolfijnen te zien, het moest gewoon weer zo zijn. Stoer dat jullie het water zijn ingegaan, want het blijven toch dieren die in het wild leven. Die onderwatercamera van jullie is het geld zeker waard geweest, wat een geweldige foto's van de langsnuitdolfijnen en van de roggen (wat zijn die beesten groot!). Al met al weer een fantastische ervaring. Je hebt straks genoeg te doen als je terug bent, Mel. Dat wordt van elk eiland een apart fotoboek maken haha...wat een enorme hoeveelheid foto's! Fijn dat de antibiotica gaat werken. Knuffels voor jou en Daryl en nog veel plezier!
  6. Ellen:
    16 augustus 2018
    Hoop dat je snel weer opknapt Mel, maar zo te lezen gaat dat lukken. Wat een te gekke ervaringen weer, mantelroggen, dolfijnen etc. Wat een ongelofelijke bofkonten zijn jullie dat je net op de goede plek was voor de dolfijnen! Veel plezier nog de komende dagen. Xxx
  7. Diana:
    19 augustus 2018
    Aloha wat geweldig met die dolfijnen . gelukkig gaat het weer iets beter. even niets gehoord ik had geen internetverbinding. geniet nog maar even. de weg terug komt ook weer inzicht. als ik jullie niet meer hoor een hele goede reis terug en voorzichtig. xxxxxxxxxx